Cum se lucrează la pista Aeroportului Brașov

Compania clujeană Electrogrup a prezentat imagini cu lucrările care se desfășoară pe șantierul de la Aeroportul Internațional Ghimbav (AIG) Brașov.

“Vă prezentăm un set impresionant de cifre: 1,3 milioane mp de teren profilat, pentru piste de aterizare și decolare, 450.000 mp dintre aceștia, teren consolidat, pentru a asigura rularea în siguranță a aeronavelor, în cazul unei ieșiri accidentale de pe pistă”, a precizat conducerea societății.

Electrogrup a demarat lucrările la unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură a României, din ultima decadă. Aeroportul este în construcție la o distanță de 12 km de municipiul Brașov.

Proiectul și planul au costat 70 de milioane de euro. Pe viitoarea pistă va putea ateriza și decola aproape orice tip de avion, cu excepția lui Airbus A380, pentru care trebuie terminal special și pistă mai lungă.

În 2014 a decolat primul avion pe pistă. Pe lângă aeroport va trece Autostrada Transilvania. Brașovul va fi al 17-lea oraș din România care are aeroport. Din 2014 Consiliul Județean a mai alocat 106 milioane de lei și a făcut un împrumut pentru alte 100 de milioane.

Banii sunt necesari pentru terminalul de pasageri de 3.600 mp, turnul de control, parcarea de 163 de locuri și alte lucrările necesare finalizării investiției. Aeroportul va costa 57 de milioane de euro, inclusiv pista de 13 milioane.

Contractul pentru construcția clădirii principale a terminalului (11.780 mp) a fost atribuit companiei Bog’Art București, fiind semnat în 2019. Lucrările pentru terminal se așteaptă să fie încheiate în 2021.

Aici se preconizează zboruri către Budapesta, München, Bergamo, Istanbul sau Tel Aviv, dar și curse interne spre Timișoara, Oradea, Iași, București. Societatea Căile Ferate Române are un studiu de fezabilitate pentru construcția unei linii de 8 km, care să lege viitorul aeroport cu Gara Brașov.

Exit mobile version