Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transformarea digitală – de la „nice to have” la „singurul mod în care se poate dezvolta un business”

Transformarea digitală marchează o regândire radicală a modului în care o organizație folosește tehnologia, oamenii și procesele pentru a schimba fundamental performanța afacerii.

Transformarea digitală este integrarea tehnologiei digitale în toate domeniile unei afaceri, schimbând fundamental modul în care compania operează și oferă valoare clienților. Este, de asemenea, o schimbare culturală care impune organizațiilor să conteste însuși status quo-ul, să experimenteze și să se simtă confortabil cu provocările economice. Datele se nasc digital, se agregă digital, iar Sistemul Informatic le poate procesa și transforma în informații de business valoroase pentru funcționarea companiei.

„Cum a schimbat pandemia COVID-19 transformarea digitală? Am văzut criza COVID reformând rapid atât „ce”-ul, cât și „cum”-ul din agendele de transformare digitală ale companiilor. Astăzi, cu o mare parte a forței de muncă lucrând remote, experiența angajaților în tehnologia digitală a trecut de la „nice to have” la singurul mod în care se poate opera”, a declarat Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software.

Deși transformarea digitală va varia foarte mult în funcție de provocările și cerințele specifice ale organizației, există câteva constante și teme comune printre studiile de caz existente pe care toți liderii de business și tehnologie ar trebui să le ia în considerare atunci când se angajează în transformarea digitală: experiența clientului, agilitatea operațională, cultura și tipul de leadership, educarea și responsabilizarea forței de muncă, integrarea tehnologiei digitale.

Sunt totuși o serie de recomandări pe care companiile le pot urma astfel încât să impacteze tipul de schimbare pe care și-o doresc.

  1. Aliniați obiectivele tehnologice cu obiectivele de afaceri. Răspundeți la întrebarea: Ce rezultate de afaceri doriți să obțineți pentru clienți? Se spune că este de competența liderilor IT să cunoască problema pe care afacerea încearcă să o rezolve și să își alinieze obiectivele cu rezultatul pe care afacerea se străduiește să îl obțină. Folosiți harta călătoriei clienților ca ghid.
  2. Fiți îndrăzneți atunci când vă setați scopul. Transformările digitale de succes cresc de 1,5 ori șansele de dezvoltare ale unei companii. Setarea unor obiective mărețe poate schimba dinamica și graficul de dezvoltare al unui business, indiferent la ce nivel se află în momentul deciziei.
  3. IT-ul și dezvoltarea business-ului trebuie gândite împreună. În mod tradițional, departamentele IT au fost chemate să remedieze serviciile defectuoase. IT-ul trebuie să fie co-creator al companiei pentru a rezolva problemele și a oferi valoare clienților. Echipele de management trebuie să știe ce să ceară echipelor de IT.
  4. Adoptați execuțiile agile. Încurajați asumarea riscurilor, permițând chiar și angajaților de nivel inferior să ia decizii și să învețe repede, chiar și din greșeli.

Chiar dacă pentru multe organizații transformarea digitală vine ca un răspuns la stimuli externi, cele mai bune astfel de procese necesită schimbări preventive, mai degrabă decât reactive la presiuni competitive. Este esențial să existe o tendință puternică spre schimbare.

A trecut aproape un an de când COVID-19 a trimis o mare parte a lumii în blocaj, economiile rămân fragile și nu există un joc final clar. Este o perioadă grea pentru companii să privească înainte și să facă planuri, dar varianta de a aștepta și de a acționa în consecință nu este o opțiune. Însă, în același timp, în ultimele luni s-au produs mai multe transformări digitale decât în ultimul deceniu, fiecare efort de transformare aflat deja în desfășurare fiind accelerat și scalat. Un lucru rămâne sigur pentru 2021: transformarea digitală va continua să fie centrul organizațiilor din întreaga lume.

Alfa Software este o companie de IT cu capital privat românesc, cu o vechime de peste 24 de ani pe piață. Compania are sediul central în Cluj-Napoca, punct de lucru în Zalău și distribuție națională prin parteneri. Compania este furnizor de soluții ERP simple și practice, aplicații intuitive, ușor de folosit, modulare și customizabile, care cresc randamentul business-ului prin transformare digitalizare.

(Publicat în ediția print TB nr. 98 – noiembrie/decembrie 2020)

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Numărul de firme dizolvate a scăzut cu peste 25% în primele 11 luni din 2020 față de anul precedent

Articolul următor

Bazarul și Piața auto (Piața 100) din Oradea se vor deschide în 9 ianuarie

Citește si:
Total
0
Share