Premieră: BT și CEC Bank lansează plățile interbancare, folosind numărul de telefon în loc de IBAN

De pe 18 martie 2021, clienții Băncii Transilvania și ai CEC Bank pot iniția plăți extrem de simplu între două conturi deschise la aceste bănci, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plății. Acest lucru se paote face prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat și pus la dispoziție comunității bancare de către TRANSFOND. Sistemul central AliasPay este disponibil non-stop.

Până acum au existat soluții de plată cu utilizarea numărului de telefon mobil în locul IBAN-ului doar ca serviciu intrabancar (ambii clienți participanți la o plată au contul în aceeași bancă). AliasPay extinde posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil și între conturile a două bănci diferite, oricare ar fi acestea (interbancar) – atât timp cât respectivele bănci participă la AliasPay.

Consumatorii finali de servicii financiare din România vor putea utiliza AliasPay în măsura în care băncile la care au cont (furnizorii de servicii de plată) participă la acest serviciu, scrie nocash.ro.

Potrivit lui Leontin Toderici, director general adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania, clienţii BT au acces la serviciul AliasPay prin aplicaţia BT Pay, folosită de peste 1,2 milioane de persoane.

Serviciul, dezvoltat de Transfond, a fost lansat pe 18 martie 2021, in cadrul Forumului Serviciilor Financiare Digitale si este o premiera pe piata romaneasca. La eveniment au vorbit reprezentanti ai Asociatiei Romane a Bancilor, Banca Nationala a Romaniei, Transfond, CEC Bank si Banca Transilvania.

Exit mobile version