Patru oferte depuse pentru realizarea pasajului subteran din Piața Gojdu Oradea

Marţi, 4 mai 2021, a avut loc deschiderea de oferte pentru licitația „Execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I”.

Criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitateţ-preț, iar valoarea estimată a lucrărilor este 91.368.147,55 lei fără TVA, durata contractului fiind de 24 de luni.

La licitație au fost depuse patru oferte, de către următorii ofertanți: asocierea Construcții Bihor – lider, Drumuri Orășenești SA, MBS Group, Samus Tec SA, Abed Nego Com, Electrofor, Erad Devolepment și Terratest Geotehnic SA; asocierea Drum Asfalt – lider, Trameco, SC Zublin România SRL, DAS Traffic System, SC Kaluna SRL, Abed Nego Com, Ritmoteh SRL; asocierea Electrogrup – lider, Da Vinci Construct &Proiect SRL, MIS Grup, SWARCO Traffic România și asocierea Freyrom – lider, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu SA, Metabet CF SA, Ritmoteh SRL, Procons Group, Viarom Construct, DAS Traffic System. În perioada următoare urmează evaluarea ofertelor depuse.

Proiectul este unul dintre cele mai complicate din ultimii 20 de ani care se va derula în Oradea. Pasajul subteran din Piața Gojdu, dintre Catedrala Ortodoxă și Casa de Cultură a Sindicatelor, va avea deasupra o piață pietonală, care va lega centrul orașului Oradea, prin Parcul 1 Decembrie, de Cetate.

Implementarea proiectului va rezolva deficiențele de trafic care afectează semnificativ transportul public, Piața Emanuil Gojdu fiind punctul de întâlnire a peste 80% dintre traseele de tramvai și autobuz din municipiul Oradea și promovează transportul nemotorizat.

Prin realizarea proiectului se vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai, prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente. Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulație de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai și se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop prin bretele și benzi de încadrare.

Exit mobile version