UMB lucrează la lumina reflectoarelor pe A3

Pasionații de infrastructură au dezvăluit imagini de pe unul dintre cele mai dinamice șantiere de autostrăzi din țară, unde se lucrează și noaptea, secțiunile din Autostrada Transilvania (A3) atribuite grupului băcăuan UMB.

„Contribuția mea la filmarea de noapte pe ”tarlaua” UMB-ului”, a consemnat Cristian-Marius Man, autorul imaginilor de pe forumul Pe Unde Merg al Asociației Pro Infrastructură (API). Filmarea începe cu imagini din zona Sâncraiu Almașului, comuna Zimbor (județul Sălaj). În video apar mai departe și lucrări din zona Mihăiești, comuna Sânpaul (județul Cluj), potrivit Economica.net.

Tronsoanele de 42 km din A3 preluate de grupul lui Dorinel Umbrărescu reprezintă cel mai avansat proiect de autostradă propus spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), declara fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă.

El aprecia că mobilizarea constructorului este bună pe sectorul din județul Cluj (Nădășelu – Mihăiești), pe care a fost emisă în primăvară autorizația de construire. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a propus finanțarea construirii a 434 km de autostradă prin Planul Național de Redresare și Reziliență: 324 km din A7, 59 km din A8, 9 km din A1 și 42 km din A3.

Contractul pentru subsecțiunile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor a fost semnat în 2020 cu asocierea Spedition UMB, Tehnostrade, Electromontaj pentru 1,39 miliarde de lei. Durata contractului este de 96 de luni și include: 12 luni de proiectare, 24 de luni execuție și 60 de luni perioadă de garanție. Termenul pentru finalizarea lucrărilor pe cei 30,6 km este 2023.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat în același an cu UMB contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) din A3. Valoarea contractului este de 680 de milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectare, 24 de luni execuție și 120 de luni garanție.

Exit mobile version