Centură spre autostradă, propusă la Ciurila

Nodul rutier la Autostrada Transilvania (A3) programat pe teritoriul comunei va trebui deschis doar în condițiile în care se va construi un drum ocolitor prin exteriorul localităților Ciurila și Sălicea, susține deputatul Viorel Băltărețu.

Acesta a organizat la Sălicea o dezbatere la care au participat mai mulți cetățeni, primarul și consilieri locali ai comunei Ciurila. Subiectul nodului de autostradă Ciurila prezintă interes major pentru locuitorii comunei. “Chiar dacă părerile despre utilitatea nodului sunt împărțite, e justificată îngrijorarea unora dintre locuitori în ce privește pericolul creșterii traficului prin localitate.

Cetățenii înțeleg avantajele nodului: acces rapid la infrastructura rutieră de mare viteză; investiții private într-un parc industrial / tehnologic ce vor aduce bani la bugetul comunei, noi locuri de muncă aproape de casă pentru locuitori; creșterea valorii proprietăților Ciurila și din comunele apropiate nodului rutier.

Totuși, sunt îngrijorați că autoritățile locale, județene sau centrale nu vor construi drumul ocolitor, pentru scoaterea traficului în afara localităților. Oportunitățile pentru comunitate sunt mari, dar dacă nu rezolvăm problemele acestea, riscăm să producem mai mult deranj și supărare.

Suntem în punctul demarării licitației pentru studiile de prefezabilitate și fezabilitate. În cadrul acestei etape, se va analiza oportunitatea nodului pentru toate părțile implicate. Cetățenii vor fi consultați. Sper ca autoritățile să găsească metoda cea mai bună de comunicare cu locuitorii și să le respecte dorințele”, spune parlamentarul.

Subiecte dezbătute

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a inclus comunele sălăjene Crasna și Românași pentru noi noduri rutiere de conectare la Autostrada Transilvania (A3). Astfel de noduri mai sunt propuse în localitățile Ciurila, Săndulești (Cluj) și Luduș (Mureș).

Instituția națională a lansat o nouă licitație pentru întocmirea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate a 12 noduri rutiere. Acestea se vor găsi pe autostrăzile A0, A2, A3, și A7, adică în toate marile regiuni ale țării. Noile noduri propuse pentru A3 sunt Ciurila, pe Cluj – Turda; Românași, pe Cluj – Zalău; Luduș, pe Târgu-Mureș – Câmpia Turzii; Săndulești, pe Cluj – Turda; Crasna, pe Zalău – Oradea.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version