Patru asocieri vor să proiecteze drumul expres dintre Cluj-Napoca și Dej

Model de drum expres construit în Uniunea Europeană

Mai multe asocieri de firme s-au înscris pentru realizarea studiului de fezabilitate a șoselei de mare viteză de 75 km dintre orașele Cluj-Napoca și Dej, estimat la 5,2 milioane de euro.

Pentru procedura de atribuire a contractului au confirmat consorțiile Aduro – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata – Specialist Smart Group; DP Consult – Explan – SCA Teaha & Fuzesi; Search Corporation – Proiect Construction Regiunea Transilvania; Viaponte Rom – Metroul SA – Capital Vision.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)  a estimat contractul la 22 de milioane de lei, plus taxa pe valoarea adăugată, durata acestuia fiind de un an și jumătate, dintre care 14 luni elaborarea studiului de fezabilitate.  În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Ministerul Transporturilor anunța că strategia era ca drumul expres, inclus în Master Planul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se de la Dej. Mai multe asemenea șosele urmau să fie concepute astfel în ideea ridicării pe viitor la rang de autostradă.

Față de autostradă, un drum expres nu are bandă de siguranță, benzile de circulație sunt mai înguste, poate beneficia sau nu de benzi de accelerare – decelerare, iar viteza maximă la câmpie este de 120km/h, prețul de construire fiind cu o treime mai mic.

Exit mobile version