Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primăria Timișoara își face Agenție de Achiziții Publice pentru reducerea cheltuielilor

Primăria Timișoara vrea să schimbe total modul în care autoritățile publice fac licitațiile publice. Instituția va crea în curând o Agenție de Achiziții Publice, o entitate care va centraliza toate achizițiile realizate de municipalitate și cele 12 instituții aflate în subordinea CLT. Și e atât de sigură de succesul inițiativei încât spune că va propune Agenția și pentru alte entități

Funcționarea va costa 1,5 milioane de lei anual, dar economiile obținute în urma cumpărăturilor vor fi de aproximativ 20 de milioane, asigură primarul Dominic Fritz.

Anual, din bugetul local, cheltuielile pentru achiziția de bunuri și servicii se ridică la circa 300 de milioane de lei. 60% din aceste achiziții se derulează de mai multe entități din subordinea CLT. Estimările echipei de proiect arată că în cazul achizițiilor centralizate la o singură entitate, economiile la bugetul local ar fi între 18 și 27 milioane de lei/ anual, într-un scenariu minimal.

Costul operării Agenției este estimat la circa 1,5 milioane lei în primul an de funcționare, ajungând până la circa 3 milioane lei, în al 4-lea an de funcționare. În primii trei ani, Agenția se bazează pe finanțare de la Consiliul Local, sub formă de majorare a capitalului social. De asemenea, Agenția va solicita de la fiecare beneficiar o taxă procentuală aplicată la valoarea achizițiilor derulate, pentru plata serviciilor externalizate. Susținerea de la Consiliul Local va descrește, gradual, pe măsură ce tot mai multe instituții își vor derula procesele de achiziție prin Agenție, astfel încât, preconizăm că din al 4-lea an de funcționare Agenția ar trebui să se autofinanțeze în întregime.

”Mulți vorbesc despre prețuri mici și calitate ridicată în achiziții publice. La Timișoara, nu vorbim, facem asta: am înaintat, astăzi, în consultare publică proiectul pentru înființarea Agenției de Achiziții Publice Timișoara, care va centraliza achizițiile pentru Primărie și încă 12 instituții subordonate consiliului local.

Noul mod de lucru va genera economii la bugetul local de circa 20 de milioane de lei, anual, față de costurile actuale. Cheltuielile de funcționare sunt estimate la circa 1,5 milioane de lei, în primul an de existență”, spune Fritz.

Primarul crede că vor fi caiete de sarcini mai bine întocmite, de oameni de specialitate, în plus nu vor mai fi 13 entități care fac licitații, va rămâne doar una.

”Cum se vor derula achizițiile publice? O singură entitate – noua Agenție – cu personal specializat în achiziții publice va organiza procedurile pentru toate cele 13 instituții: caiete de sarcini mai bine întocmite, criterii de atribuire mai clare și stricte pentru a ne asigura de calitatea produselor și serviciilor cumpărate, conformitate cu legislația pentru a reduce întârzierile. Asta înseamnă, că toate achizițiile din bugetul local, pentru bunuri și servicii care sunt indispensabile funcționării, vor fi făcute de o singură entitate și nu de 13, ca până acum. În următorii ani, se vor adăuga noi categorii de achiziții, inclusiv cele privitoare la lucrări de investiții la drumuri, spații verzi, școli sau spitale”, mai spune Fritz.

Mai mult, respectiva agenție ar putea presta și pentru alții, urmând ca în câțiva ani să se autosusțină.

”Agenția va putea deservi, contra cost, orice instituție care folosește bani publici pentru achiziții, fie că sunt alte primării sau instituții și societăți publice. Ținta noastră este ca în patru ani, Agenția să își asigure integral toate costurile de funcționare din taxele percepute clienților. În derularea acestui proiect, realizat în parteneriat cu Agenția Națională a Achizițiilor Publice, beneficiem de expertiza celor de la Banca Europeană pentru Investiții, Consorțiul Ernst&Young, Agenția Federală pentru Achiziții Publice din Austria și Ramboll Europa de Sud-Est”, încheie primarul.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Generația Z: 30% dintre ei vor să lucreze în domenii tehnice

Articolul următor

Banca Națională a României va lansa în circulație bancnota de 20 de lei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share