Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transferoviar a introdus automotoare Bombardier pe ruta Cluj-Napoca – Aghireș

Un automotor de felul celui care circulă la Cluj costă 1 milion de euro | Foto: TFC

Operatorul privat clujean Transferoviar Călători (TFC) a pus în funcțiune automotoare Bombardier Talent VT 643 pe ruta între localitățile Cluj-Napoca și Aghireș.

„Transferoviar preciza că VT 643 vor intra în circulație pe rute ca București – Aeroport Henri Coandă (mai mult decât OK), București – Buzău (128 km), Cluj – Oradea (152 km), Cluj – Alba Iulia (121 km), Cluj – Târgu-Mureș (127 km), Cluj – Baia Mare (193 km).

Dacă VT 643 pe trasee gen Cluj-Napoca – Aghireș sau București Nord – Otopeni sunt exact ce trebuie, automotoarele fiind special proiectate pentru astfel de rute, introducerea lor pe trasee mai lungi de 30-45 minute este total inadecvată”, conform platformei de specialitate România Feroviară.

“Pe Cluj-Napoca – Aghireș avem CFR Călători, cu 25 trenuri, Interregional Călători, cu 23 de trenuri și Transferoviar Călători, cu 15 trenuri pe zi. În total sunt 63 de trenuri pe zi, cadențarea nu există, tarifele sunt cuprinse între 4,5 și 13 lei, iar durata de parcurs variază între 25 și 40 minute pentru 28 km.

Parte a magistralei 300 Cluj-Napoca – Aghireș nu este rută metropolitană. Trenul metropolitan, cunoscut și ca suburban sau de navetă, este un tip de tren de pasageri ce deservește o zonă metropolitană, facilitând transportul în comun între suburbii și un oraș central. Trenurile au mers cadențat, același tarif, rang și durată de parcurs.

Trenurile metropolitane circulă pe linii secundare, unde programul lor cadențat nu este dat peste cap de trenuri de marfă, Intercity, Interregio, Regio, care toate sunt ca rang superioare și au prioritate față de primele”, consideră specialiștii platformei.

Trenurile VT 643 asigură un grad ridicat de confort, sunt prevăzute cu aer condiționat, Wi-Fi, toalete ecologice și au un nivel sporit de siguranță, fiind echipate cu camere de supraveghere. Pentru început au fost achiziționate 15 automotoare, la 1 milion de euro unitatea. TFC avea anul trecut afaceri de 112 milioane de lei și un profit de 3,2 milioane, cu 382 de angajați.

Total
9
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sports Festival revine după trei ani

Articolul următor

Moneda din aur cu Alecsandri se vinde la Cluj și Timișoara cu 460 de euro

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
9
Share