Banca Transilvania (BT), Raiffeisen Bank și ING Bank sunt cele mai vizibile în căutările de servicii bancare ale populației din România din spațiul virtual.
Agenția Five Elements Digital (FED) a analizat 2.000 de cuvinte cheie din zona bancară, prezentând cele mai căutate servicii și cele mai vizibile bănci. Aceasta a monitorizat vizibilitatea SEO pentru 89 de cuvinte, în opt categorii de produse bancare, pentru 28 de instituții bancare prezente pe piața din România. 22 dintre aceste site-uri au avut rezultate relevante și au fost incluse în topul final.
Românii caută cel mai mult și cel mai des servicii de creditare sub formă de credit de nevoi personale, carduri, credite ipotecare ori imobiliare. Aceștia sunt interesați și de pachetele pentru carduri de credit, interesul fiind aproape egal de cel pentru credite ipotecare și imobiliare, dar și pentru opțiuni de refinanțare a creditelor. Interesul pentru conturi de economii se află la un nivel mai scăzut.
Lider de piață în scorul de vizibilitate este BT. Clasamentul este completat de urmat de Raiffeisen și ING, iar în top 10 se mai regăsesc BRD, CEC, BCR, UniCredit, OTP, Alpha și Libra. În unele categorii, ordinea în Top 10 arată diferit și uneori se alătură și alte istituții bancare precum Garanti, Patria Bank, First Bank, Intesa Sanpalo.
Analiza pe baza căutărilor realizate de români prin intermediul Google arată că interesul pentru „credit ipotecar” generează cele mai multe căutări: în categoria „credit”, lideri sunt BT, Raiffeisen și ING. Spre deosebire de clasamentul general, aici apar în top 10 Patria Bank și Garanti BBVA.
Când vine vorba de interesul pentru „credit imobiliar”, top 3 are aceleași nume, doar că ING ajunge pe locul doi. Credit Europe Bank intră în top 10. La credite, românii s-au arătat interesați și de opțiuni de împrumut pentru 10 ani. În cazul căutărilor pentru „cont curent”, în top 3 se regăsesc BT, BCR și Raiffeisen. În top 10 mai apar First Bank și Telekom Banking.
În cazul căutărilor „cont economii” în top 3 aici sunt BT, ING Bank și Raiffeisen Bank. Românii au căutat și informații despre dobânzile depozitelor, în lei și în euro, detalii despre „depozite la termen”. În privința interesului pentru carduri, de debit sau credit, BT, Raiffeisen și BRD sunt în top 3. Intesa Sanpaolo intră în top 10. Românii s-au arătat interesați și de carduri de cumpărături și prin căutări specifice, cum ar fi „card de cumpărături fără acte” sau „card de cumpărături online”.
FED este o agenție de SEO și performance marketing, care se adresează în special companiilor medii și mari, corporațiilor, dar și startup-urilor. Agenția lucrează cu branduri de top din lume, este prezentă în România, SUA și vizează deschiderea unui birou în Germania.
“Scurtcircuit” la aplicații
Mai multe aplicații ale băncii din Cluj, printre care Neo BT, BT Pay și BT24, nu au putut fi accesate sau au dat erori, joi și vineri. Reprezentanții acesteia au menționat că BT24 are nevoie de câteva actualizări pe partea de software, cu momente când aceasta va funcționa cu intermitențe. ”Lucrăm la remediere și ne pare rău pentru neplăcerile create”, a transmis conducerea BT. Acum un an și ING a întâmpinat aceeași problemă, timp de o zi, cu aplicațiile Home’Bank, Business și Online.