Brandul BT și-a triplat valoarea în cinci ani: 460 de milioane de dolari

Banca din Cluj a pătruns în top 10 Brand Strength Index

Valoarea mărcii Banca Transilvania (BT) Cluj s-a apreciat de la 174 la 460 de milioane de dolari în perioada 2018-2022, adică o creștere de aproape trei ori, conform agenției de rating Brand Finance Banking (BFB).

BT este în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume. Societatea clujeană se află în acest clasament pe locul 302. Valoarea brandului său a crescut la 460 milioane de dolari, de la 441 milioane în 2021. Forța brandului BT (Brand Strength Index) a înregistrat o creștere de 19% față de 2021, intrând în teritoriul AAA+ și intrând în top 10 global la acest indicator.

Brandul BT a intrat în acest clasament în 2018 (pe poziția 486), cu o valoare de 174 milioane de dolari. Evoluția este următoarea: urcare cu aproape 50 de poziții (2019), +100 de poziții (2020), iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339. Brand Finance calculează forța unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index).

Acesta ține cont de pilonii Brand Investment – investiția în brand, mixul de marketing, Brand Equity – indicatori de brand în rândul consumatorilor și altor stakeholderi (părți cu interese în proiectele companiei, n.red.), Brand Performance – performanța financiară a brandului. Rezultă un punctaj de maximum 100, transformat în sistem de rating (un brand cu scor BSI 90-100 primește ratingul AAA+).

Exit mobile version