Sighetu Marmației vrea să devină Smart City

Administrația sigheteană și-a propus să reducă birocrația din oraș

Proiectul “Marmația – strategii și standarde”, de 3,7 milioane de lei, vizează transformarea, pe fonduri europene, a municipiului din Maramureș în unul inteligent.

În perspectiva accesării de fonduri europene, ca urmare a lansării noilor linii de finanțare, şi a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Consiliul Local a aprobat depunerea, cofinanțarea și implementarea proiectului. Acesta va asigura elaborarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă la nivelul zonei urbane funcționale, precum și strategia Smart City.

“Orașul inteligent creat va fi o sursă de servicii publice de calitate, orientate către binele cetățeanului, în care toate proiectele întreprinse de către administrație vor avea un singur punct central: cetățeanul”, susțin inițiatorii demersului. Valoarea investiţiei este de 3,7 milioane de lei, iar durata de implementare, este de 16 luni.

Proiectul va fi depus de către municipalitate în calitate de beneficiar, în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă – introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari pentru regiunile mai puțin dezvoltate, în concordanță cu Strategia pentru Consolidarea Administrației Publice.

Obiectivul proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul municipiului prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office și front-office pentru serviciile publice furnizate.

Municipalitarea dorește introducerea unor mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung; realizarea unor seturi de proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local, corelate cu planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni; creșterea nivelului de cunoștințe și abilități ale angajaților săi și implementarea unui sistem de management al calităţii şi performanţei la nivelul de municipiu.

Exit mobile version