Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

60 km din Autostrada Transilvania, programați spre deschidere anul viitor

Autostrada Sibiu – Boița este singura șosea de mare viteză care s-ar putea concretiza în Transilvania în 2022 | Foto: API

Loturile Nădășelu – Zimbor (30 km), Nușfalău -Suplacu de Barcău (13 km) și Chețani – Câmpia Turzii (16 km) din Autostrada Transilvania pot fi terminate în 2023 cu condiția ca antreprenorii și Compania Națională de Infrastructură (CNAIR) să se mobilizeze, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API).  

Acesta a făcut estimările de inaugurare, în 2022, pentru cele mai importante drumuri aflate în stadiu avansat de execuție în România, în afară de cele aflate în pregătire, licitație sau abia contractate.

  • Șanse maxime de deschidere sunt pe Drumul Expres 12 Craiova-Pitești Tronsonul 2 (Balș Vest – Slatina Est), 39,85 km, primii de drum expres veritabil din țara noastră, în primăvară, cel târziu iunie, și pe A1 Sibiu – Pitești Secțiunea 1 (Sibiu – Boița), 13 km, undeva spre final de an, înainte de termenul contractual (aprilie 2023).
  • Șanse bune de inaugurare, în decembrie, sunt la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, însă doar conexiunea de sud (Măcin), cea de nord (Jijila) rămânând pentru 2023. Greul încă nu a trecut, este mult de muncă dar, cu un efort susținut, putem circula anul acesta.
  • Șanse 50/50% sunt pe A0 Sud (Autostrada de Centură București), lotul 2, parțial, aproximativ 10 km între nodurile cu DN5 și DN6, în decembrie, dacă antreprenorii și CNAIR reușesc să se pună de acord și să se mobilizeze corespunzător. Vom pune presiune în acest sens.
  • Șanse foarte mici de inaugurare pe DEx12 Craiova-Pitești Tronsonul 1 (Craiova-Balș Vest), 17,7 km, acolo unde constructorul încă nu reușește să accelereze ritmul și riscă să iasă din termenul contractual.
  • Mai avem și trei proiecte pe DNCB (centura veche a Capitalei), unde pasajul de la Domnești poate fi deschis la finalul verii / în toamnă și în decembrie nodurile rutiere Berceni și Oltenița. Investiții punctuale, mai mici, dar mult, mult-așteptate de șoferi.

“În 2022 trebuie ca antreprenorii și CNAIR să se mobilizeze exemplar pe proiectele mature în execuție pentru a crea premisele ca 2023 să fie un an record, cu deschideri posibile pe A3 Nădășelu – Zimbor (30 km), Nușfalău -Suplacu de Barcău (13 km), A0 Sud toate cele 3 loturi (51,20 km), poate ceva pe A0 Nord, DEx12 Slatina – Colonești (31,75 km) și Craiova – Balș dacă se amână pentru anul viitor, dar și A3 Chețani – Câmpia Turzii (15,7 km, dacă se va contracta în 2022)”, susțin experții API.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Dezvăluiri din experiență. O abordare onestă în tratamente naturiste și convenționale în oncologie și hemato-oncologie

Articolul următor

Țintele Aeroportului Cluj: 7 milioane de pasageri și zbor transatlantic

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share