Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Două decenii pentru 28 km din Autostrada Transilvania! “Rupeți urgent contractul”

Finalizarea tronsonului de numai 28 km de la granița cu Ungaria pare tot mai îndepărtată | Foto: API

Asociația Pro Infrastructură cere rezilierea de urgență a contractului de execuție a lotului Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania (A3), cu acordarea de certificat negativ constructorului.

“Am pierdut 14 luni. Mai pierdem? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are toate motivele întemeiate și pârghiile legale pentru a rezilia și a tranșa blocajul existent încă din decembrie 2020, când proiectul tehnic trebuia să fie gata.

După 16 ani, două rezilieri și două licitații, în 12 iunie 2020 CNAIR semnează contractul cu Trameco (grupul Selina), cei 28 km din A3 urmând să fie proiectați în șase luni și executați într-un an și jumătate cu 326 milioane de lei, plus taxa pe valoarea adăugată”, explică specialiștii API.

“Drama halucinantă a acestui tronson blestemat se complică și mai tare. În esență, constructorul a subevaluat grosolan lucrările necesare și a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR. Apoi cere 130 de milioane lei în plus, invocând probleme majore în teren și diferențe față de expertiza CNAIR.

V-am explicat în 2021, când am cerut rezilierea dacă antreprenorul refuză să se încadreze în contract, în lege și în oferta asumată la licitație. Este absolut evident că blocajul nu mai poate continua. Singura soluție este rezilierea (a treia oară), acordarea de certificat negativ constructorului și, desigur, lansarea unei noi licitații, în speranța că al patrulea antreprenor va reuși să ducă șantierul la final în 2024, la 20 de ani de la prima lopată”, conform API.

Fostul premier Ludovic Orban semna, în 2020, contractul de proiectare și execuție pentru subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia din A3, lucrări care urmau să fie efectuate. Reluarea lucrărilor se producea la șapte ani de la rezilierea contractului cu compania americană Bechtel și la patru ani de la lansarea licitației pentru acest sector.

Contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia face parte din Autostrada Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea. Acesta a fost semnat cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings, sursa de finanțare fiind fonduri europene nerambursabile. Perioada de garanție era lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Trei documente privind cooperarea bilaterală cu Republica Moldova în domeniile comunicațiilor, cercetării și digitalizării, semnate de Marcel Boloș

Articolul următor

Polaris Medical va trata gratuit pacienții de coronavirus

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share