O asociere de firme din Turcia vrea să facă „tunelurile pentru urși” de pe autostrada A1

O asociere de două firme din Turcia a fost singura care a depus o ofertă pentru a realiza proiectarea și execuția singurei porțiuni lipsă din autostrada A1 între Nădlac și Sibiu. Aflată pe autostrada Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, aceasta mai este cunoscută și ca fiind ”cea cu tuneluri pentru urși”.

Luni a fost data limită pentru depunerea ofertelor, iar din cele șase oferte care au trecut selecția inițială realizată de Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, doar o singură asociere a depus și o ofertă clară. Trei din cele șase selectate proveneau din Turcia.

Oferta a fost depusă de asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. ar fi cea care a ofertat proiectul.

”O Asociere de constructori turci a ofertat astăzi pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1). Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanțat din fonduri europene.

Cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localitățile Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecționale, câte una pe fiecare cale de circulație”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Antreprenorul care va semna acest contract va trebui să finalizeze în 10 luni proiectarea și în 28 de luni execuția, la un preț estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA.

Complexitatea proiectului, care cuprinde și primele tuneluri rutiere forate din România ultimilor 30 de ani, a determinat selecționarea constructorilor în două etape.

Contractul pentru tronsonul respectiv este estimat la suma de 1,3 miliarde de lei. Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 kilometru sunt două tuneluri.

Exit mobile version