44% din flota de autobuze a Clujului este Euro III

“Capitala” Transilvaniei deține o flotă majoritar poluantă de transport în comun, în ultimii opt ani fiind achiziționate 116 de autobuze diesel, relevă platforma Mobilitate Cluj-Napoca (MCN).

Flota de autobuze diesel a municipiului a crescut constant, atât cu achiziții de autobuze noi – 40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020 – cât și cu achiziții de autobuze la mana a II-a, poluante – 14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10 în 2020.

“Din totalul de 263 de autobuze diesel aflate în flota CTP,  116 (44% din flotă) sunt Euro III, fără filtru de particule. 184 autobuze diesel circulă simultan în urbea de pe Someș, comparativ cu 23 autobuze electrice, 63 troleibuze și 12 tramvaie”, conform MCN.

O analiză inițiată de platformă releva că doar jumătate din flota de autobuze electrice și de troleibuze a Companiei de Transport Public este folosită, restul staționând în ora de vârf. Rețeaua de tramvaie nu s-a extins din 1987, precum în Arad sau Oradea, deși strategia clujeană de mobilitate sugera prelungirea sa până în comuna Florești.

Ultima variantă a strategiei inițiate de municipalitate privind transportul public ecologic prevedea proiecte europene de 120 de milioane de euro, în exercițiul financiar al UE din perioada 2021-2027, pentru 40 de autobuze cu hidrogen și 50 electrice, 30 de troleibuze, 14 autobuze autonome (electrice), dar și extinderea rețelelor de contact pentru rețeaua de troleibuze și modernizarea depoului de tramvaie.

Exit mobile version