Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Drumul expres Lugoj – Craiova va fi scos la licitație pe cel puțin trei tronsoane

Drumul expres din strategia lui Boc ar trebui să lege parcul industrial Tetarom I de Autostrada Transilvania | Foto: API

Proiectul drumului expres dintre Lugoj – Craiova, ”autostrada” A6, urmează să fie licitat pe loturi, cel puțin trei la număr, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Ideea lansată de predecesorii săi, de a licita un singur tronson de 300 de kilometri nu este una logică, spune acesta.

Un lot de la Lugoj la Slatina Timiș, unul de acolo la Balota, iar după Severin spre Craiova un al treilea sunt cele pe care Grindeanu le-ar vedea licitate separat. El a condamnat ideea de a se licita un singur tronson de 300 de kilometri îmtreg, promovată de ceea ce el numește ”unii deștepți care dau lecții acum”, sugestia vizându-l fostul ministru al Transporturilor, deputatul de Timiș Cătălin Dulă, ca fiind una prin care cineva nu dorește să realizeze o investiție.

”Soluția a fost contestată la CNSC. Soluția mea este să lotizăm acest proiect. Nu mă ascund să spun că s-a întâmplat prost înainte. Nu poți să ieși cu o singură licitație pe un tronson de 300 de kilometri. S-au gândit domnii de la CNAIR în trecut, unii deștepți care dau lecții acum, să facă un singur lot. O bucată de 300 de kilometri. În acest moment suntem în situația pe care o aminteam, cu contestații de la CNSC, iar decizia mea și a colegilor de la CNAIR cred că va fi una rațională, anume împărțirea în cel puțin trei loturi. În primul rând vorbim de un lot de la Slatina Timiș la Lugoj, vorbim de câmpie, unde lucrările nu sunt extraordinar de grele. Avem acea bucată, de la Slatina Timiș până după Severin, la Balota, care e mai dificilă traversând zona muntoasă, dar de acolo la Craiova e o zonă cu un relief simplu. Una e să scoți și să mergi pe bucăți înainte, cel puțin cele trei loturi, și sigur, într-un fina va trebui abordată și zona muntoasă. Dar cum ar fi să te urci pe autostradă la Caransebeș de exemplu, sau chiar de la Lugoj, întreruptă la un moment dat de acea bucată muntoasă, și de la Severin să urci iarăși pe autostradă până la București. Acest proiect avea toate șansele să nu se întâmple, când vrei să nu se întâmple un proiect, acesta este exemplul clasic pe care aș putea să îl dau oricând. Să scoți la licitație, SF, proiect tehnic, la porțiuni de 300 de kilometri la licitație. Atunci poți să fi sigur că cei de la București nu vor să facă acel proiect”, a anunțat Sorin Grindeanu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Drum Asfalt & Constructorul Sălard reabilitează Palatul Füchsl din Oradea

Articolul următor

Salarii între 4.000 și 10.000 lei pentru 45,7% dintre angajații din Construcții

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share