Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

La Oradea, în weekend, revine festivalul-concurs „D’ale porcului”

Ediţia a VIII-a a Festivalului-concurs „D’ale porcului” va deschide oficial „sezonul” petrecerilor în aer liber din anul 2022, în Bihor. Potrivit lui Nicolae Pop, administratorul Asociaţiei Culturale D’ART Oradea, organizatorul evenimentului, concursul de preparare tradiţională a porcului, între comunele din judeţ va avea loc sâmbătă, 12 martie, în parcarea Era Shopping Park Oradea, şi va fi completat (inclusiv duminică, 13 martie) de târgul de produse locale, alimentare şi non-alimentare, „Fain din Bihor”. Chiar dacă accesul la eveniment nu va fi restricţionat (din punct de vedere sanitar) în niciun fel, organizatorii recomandă vizitatorilor să fie precauţi, pentru siguranţa tuturor.

În cadrul festivalului, va exista o zonă specială unde bihorenii vor putea contribui – alături de organizatori, Crucea Roşie Bihor şi Centrul de transfuzie sanguină Oradea – la sprijinirea victimelor războiului din Ucraina.

Regulament

Pentru fiecare echipă înscrisă în concurs, organizatorii asigură: zonă de concurs (6X5 m); umbrele-pavilion (6X3 m); 1 masă, 2 laviţe, 2 paleţi; un porc de 100-110 kilograme; pâine (aprox. 15 kg.); acces la apă potabilă şi curent electric; butelii de aragaz (3-4); pubele, saci de gunoi; pahare, farfurii şi tacâmuri de unică folosinţă (aprox. 150); şerveţele.

Fiecare echipă participantă trebuie să îşi asigure: echipament adecvat de lucru: salopete, şorţuri, căşti de păr, mănuşi de unică folosinţă, măşti; ceaune şi suporturi pentru ceaune; instalaţii de gătit (aragaz, reşou, grătar, cuptor) pe gaz, curent sau lemne (fiert/ prăjit); prelungitoare; lemne; oale, cratiţe, ligheane, găleţi (fierbere organe, prăjire jumări, pregătire caltaboşi/ cârnaţi etc.); butuc pentru tăiat, cuţite, bardă, topor, fierăstrău; măcinător de carne, cârnăţar; orez, varză acră, legume (ceapă, usturoi etc) şi condimente; maţe; orice alt instrument sau material necesar.

Echipele pot fi formate din cel mult 6 (şase) persoane, căpitanul de echipă fiind numit dintre acestea.

Pentru concursul pălincilor, fiecare echipă trebuie să aibă asupra sa propriul produs (minimum 2X1 litru), neîndeplinirea acestei condiţii presupunând eliminarea imediată din competiţie.

Vizitatorii vor putea degusta produsele din concurs, pe baza unor tichete puse în vânzare de organizatori. O parte din suma încasată va fi utilizată pentru sprijinirea victimelor războiului din Ucraina.

Juriu de 5 stele

Juriul ediţiei a VIII-a a Festivalului-concurs „D’ALE PORCULUI” va fi unul format exclusiv din profesionişti ai artei culinare, exploratori şi promotori ai tradiţiilor culinare româneşti.

Membrii Juriului sunt:

Adrian NEAG – project manager la Asociaţia Naţională a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (ANBCT) România, owner la „Chef To Go by Bucatele Socăciței”;

Mircea GROZA – arheolog culinar, autor „Poveştile socăciţei”

Nina RUS – manager Păstrăvăria Rin Romuli, owner „Bunătăţile lu’ Nina”

Bogdan VANDICI – medalie de argint la Olimpiada tinerilor bucătari în 2019

Alexandru ŞANDRĂU – Complex PRESIDENT Băile Felix

Ciprian SOTOC – Opera Events Oradea

Pentru prima dată, pălinca va fi jurizată (şi) separat, de o echipă de specialişti:

Nagy Botond – Zekulhyda Săcueni – 6 medalii de aur la Quintessence 2022

Florian Chişe – Trămuţa Tulca (produs românesc tradiţional)

Balogh Ákos Imre

Fenesi Győző Peter

Printre PREMIILE oferite de Juriu în acest an se numără:

Vouchere valorice Star Stone şi Komfort Wood; Weekend all-inclusive la Complex President Băile Felix; Produse Europlast; Produse Zetea de Transilvania, Familia Darabont şi Phenalex, Pachete-cadou TEC.

Toate echipele vor fi jurizate. Condiţia pentru a participa în competiţia pentru oricare dintre premii este, însă, acumularea a minimum 100 de tichete de la vizitatori. La fel ca şi la ediţiile precedente, punctajul maxim pentru numărul de tichete de masă adunate de la public se va obţine pentru 150 de tichete! Cei care vor aduna mai mult de 150 de tichete vor intra în competiţie (şi) pentru Premiul de popularitate.

În cadrul concursului pentru Marele premiu, nota finală pentru fiecare echipă va fi constituită din media notelor acordate de juriu (50%) şi numărul de tichete de masă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

VGP NV: Enters Euronext Brussels’ Bel20 Index

Articolul următor

ams OSRAM deschide un centru de cercetare și dezvoltare în București

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share