Calitatea serviciilor prestate îi nemulțumește cel mai mult pe consumatorii timișeni

Categorii: Comerț, Județe

Serviciile de proastă calitate au reprezentat aproape două treimi din totalul reclamațiilor depuse în primele trei luni ale acestui an în Timiș, la l Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș. Au fost aproape 1500 de asemenea reclamații depuse, iar pe lângă serviciile proaste, bunurile alimentare reprezintă, de asemenea, o mare problemă.

Astfel, la nivelul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș, în perioada 01.01.-28.03.2022 au fost înregistrate 1.478 reclamații. Dintre acestea, 90 au vizat Bunuri și servicii alimentare, 342 – Bunuri nealimentare, 986 – Servicii nealimentare, 60 – Servicii Financiare.

În perioada amintită, comisarii CJPC Timiș au desfășurat 558 acțiuni de control – ocazionate de tematici de control sau ca urmare a sesizărilor primite de la consumatori. În urma acestora, au fost aplicate 97 amenzi în valoare totală de peste 970.000 lei, 75 de avertismente și au fost oprite definitiv de la comercializare mărfuri neconforme în valoare de aproximativ 48.500 lei.

Seriile de controale la magazinele marilor lanțuri comerciale și în rețelele de stații de distribuție de carburanți, fac parte din tematici de control naționale. Aceste tematici au în vedere o abordare unitară, la nivel național, a modului de a verifica felul în care sunt respectate prevederile legii în domeniul protecției consumatorilor de către operatorii economici care li se adresează, pe piață.

Astfel, în ultimele două luni, CJPC Timiș a verificat, la nivelul județului, 56 unități aparținând lanțurilor de magazine: Mega Image, Penny, Profi, Lidl, Auchan,Kaufland și Carrefour, precum și 17 benzinării, în toate fiind găsite nereguli

În urma acestor acțiuni, comisarii timișeni au aplicat o serie de sancțiuni.

În ceea ce privește supermarketurile au fost aplicate 35 amenzi contravenționale în valoare totală de 375.000 lei, fiind date și 17 avertismente. Au mai fost decise și o serie de acțiuni complementare: oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe în valoare de peste 25.000 lei. Pentru o unitate a fost dispusă sancțiunea complementară de închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, iar pentru o altă unitate comercială a fost dispusă sancțiunea complementară de oprire temporară prestare servicii.

O altă tematică națională vizată de controalele OPC a fost cea a benzinăriilor, inclusiv magazinele care funcționează în incinta acestora. Au fost emise 22 amenzi contravenționale în valoare totală de 189.000 lei și 8 avertismente. Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare: oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a unor produse în valoare de peste 6.000 lei; oprire temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru o unitate; 2 măsuri de încetare a practicii incorecte

Cele mai frecvente nereguli constatate se referă comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate, comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj), comercializarea unor fructe și produse din carne cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai, nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masă caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depășeau valoarea de 4-8 grade C conformă), utilizarea unor spații de depozitare neigienizate, comercializarea unor mărțișoare din argint, fără a deține autorizație pentru comerțul obiectelor din metale prețioase, comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat. nerespectarea temperaturilor de depozitare la produsele alimentare comercializate în spațiile frigorifice, conform cu indicațiile producătorului, comercializarea unor produse fără a avea pe etichete informațile în limba română, comercializarea unor produse nealimentare fără a oferi consumatorilor certificate de garanție sau cu certificat de garanție neactualizat, comercializarea unor butelii cu coroziuni pe suprafața extinsă, rugină, cu guler de protecție rupt, comercializarea unor măști neconforme, nerespectarea condițiilor de depozitare, practici comerciale incorecte.

Exit mobile version