Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lemnul defrișat pentru Autostrada Transilvania va ajunge la proprietari

Direcția Silvică Sălaj (DSS) a informat că lemnele rezultate în urma scoaterii din fondul forestier a terenurilor pentru construirea Autostrăzii Translvania (A3) vor ajunge la proprietarii acestora.

Direcția Silvică Sălaj (DSS) a informat că lemnele rezultate în urma scoaterii din fondul forestier a terenurilor pentru construirea Autostrăzii Transilvania (A3) vor ajunge la proprietarii acestora.

Prefectul județului, Toma Dari, a cerut DSS lămuriri privind masa lemnoasă rezultată în urma defrișărilor legale, conform Magazin Sălăjean. Directorul DSS, Viorel Mihiș, a explicat că prevederile Codului Silvic sunt clare.

„Masa lemnoasă rezultată în urma defrişării vegetaţiei forestiere de pe terenurile scoase definitiv sau ocupate temporar din fondul forestier revine proprietarului în cazul fondului forestier proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice”.

Guvernul a aprobat scoaterea definitivă din fondul forestier național a unui teren cu pădure de 100 ha pentru construirea secțiunii 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău. În Sălaj, realizarea investiției impune defrișarea a 18 ha, teren aflat în administrarea Romsilva.

UMB a cerut exproprieri suplimentare

Grupul băcăuan UMB, care construiește A3 pe teritoriul Sălajului, a avertizat că se vor face exproprieri în plus pentru lucrările adiacente. Pentru zona Topa Mică – Zimbor – Zalău s-au emis deciziile de expropriere a terenurilor. Pentru Zalău – Marca planurile ce vizează exproprierea au fost afişate, pentru consultare, la sediile primăriilor.

În cazul proprietarilor de terenurile de pe traseul A3 incluse şi la plata unor subvenţii pentru măsurile de agromediu nu vor exista penalităţi pentru nerespectarea condiţiilor. Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş) a început în 2004, în baza unui contract inițial de 1,5 miliarde de euro, încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Abed Nego va reabilita fațadele Palatelor Adorjan I și Adorjan II din Oradea

Articolul următor
Furnizorul de gaze CPL Concordia a revenit asupra deciziei de se retrage de pe piața Clujului, anunță primarul Apahidei, Grigore Fati.

CPL Concordia s-a răzgândit. Revine pe piața Clujului

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share