Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Introducerea trenurilor de mers cadențat: o propunere pentru 21 de orașe din România

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a vrea o consultare de piață, ca să ajungă la o estimare a serviciului ce ar avea ca obiect „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”. În acest sens sunt vizate 21 de orașe din țară, iar proiectul a fost supus unei proceduri de achiziție publică.

Astfel, ARF vrea ca, prin procedura de achiziție publică, să fie stabilit mersul cadențat în transportul feroviar pentru fiecare pol de creștere și de dezvoltare, precum și utilizarea acestuia pentru conexiunea marilor orașe cu reședințele de județ apropiate.

„Mersul cadenţat” reprezintă un sistem în care trenurile circulă la intervale orare egale și precise, pentru aceleași categorii de tren, aceleași rute și aceleași stații, ca să ofere pasagerilor un grad de mobilitate mai mare şi un program previzibil al orelor de plecare/ sosire.

Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin 10 ani, explică instituția. Orașele vizate sunt București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare și Râmnicu Vâlcea.

Pașii pentru introducerea trenurilor de mers cadențat

Pașii pe care ARF vrea să-i facă sunt următorii: mai întâi, instituția își propune să colecteze date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic (feroviar, rutier, aerian) la nivelul fiecărei zone metropolitane, precum și pentru orașelor reședință de județ. Ulterior, urmează să fie creată o bază de date și realizat un Model Local de Transport (MLT) specific fiecărui pol de dezvoltare și/sau creștere, precum și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – orașele reședință județ. Următorul pas este stabilirea necesarului privind transportul feroviar pentru orașele supuse studiului și a mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare poli de creștere și
de dezvoltare și orașele mari și reședințele de județ apropiate. În final, ar trebui să fie introduse trenurile de mers cadențat in jurul orașelor mari din România.

Printr-o altă componentă a proiectului, se intenționează asigurarea legăturilor între reședințele de județ apropiate, cum ar fi: Călărași – Slobozia; Ploiești – București – Giurgiu; Timișoara – Arad; Deva – Alba Iulia – Sibiu; Satu Mare – Baia Mare; Botoșani – Suceava; Cluj Napoca – Târgu Mureș; Brăila – Galați; Iași – Vaslui; Craiova – Slatina; Bacău – Piatra Neamț; Brașov – Sf. Gheorghe.

Rutele de circulaţie, care vor constitui obligaţiile de serviciu public de transport feroviar public de călători, vor fi stabilite de către ARF pe baza analizei cererii de mobilitate la nivel global şi pe baza estimărilor cererii de mobilitate pentru fiecare an în parte.

Instituția nu precizează care ar fi valoarea acestui proiect, însă transmite că proiectul este finanțat prin Programul Operațional Transport și de la bugetul de stat.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

FAN Delivery, platforma online de personal shopping a FAN Courier, se extinde la Timișoara și în localitățile limitrofe

Articolul următor

Marcel Boloș, ministrul Cercetării și Digitalizării, interimar la Fonduri Europene

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share