Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tipografia Rottaprint: crește cererea de etichete pentru produse alimentare de bază

Fenomenul inflației a determinat majorarea comenzilor de etichete și ambalaje pentru produsele de bază din industria alimentară, conform statisticilor Rottaprint.

Cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România a analizat tendințele din acest an. Una dintre concluzii este că a urcat cererea și pentru mărcile proprii ale marilor retaileri. Solicitările pentru produsele premium au rămas constante.

“Printre tendințele ce marchează anul 2022, se remarcă deja creșterea de comenzi pentru produsele de bază destinate consumului casnic, un efect major al creșterii inflației. Observăm o dinamică a echilibrului între două tipuri de consumatori finali: cei ale căror venituri nu au fost afectate în mare măsură de pandemie și care își păstrează obiceiurile de consum chiar dacă prețurile au crescut.

De cealaltă parte sunt românii a căror putere de cumpărare a fost vizibil afectată în ultimii doi ani, ceea ce a determinat implicit o administrare mai atentă a bugetului pentru cumpărături”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

Etichetelele autoadezive și termocontractibile, în top

În 2021, numărul comenzilor înregistrate la tipografie a crescut cu 10% comparativ cu anul precedent. În topul celor mai solicitate produse din portofoliul Rottaprint de către clienții din industria alimentară s-au aflat etichetele autoadezive, capacele de aluminiu folosite în preponderență pentru produsele lactate, dar și etichetele termocontractibile (“shrink sleeve”) aplicate pe PET și sticlă.

Prețurile materiilor prime au suferit modificări semnificative în ultimul an. Motivele sunt atât creșterea costurilor la energie, gaz, combustibil, cât și situațiile punctuale care au apărut în piață odată cu provocările repetate generate de contextul pandemic, mai ales în lanțurile de aprovizionare.

Pe lângă impactul asupra prețurilor, criza de materii prime aflată în plină desfășurare a afectat și disponibilitatea unor produse precum hârtie, aluminiu și componente pentru folii. O altă consecință a acestor factori este extinderea termenelor de livrare care au crescut de la câteva zile la câteva luni, comparativ cu o perioadă normală.

Urcă prețurile la materiile prime și energie

„Din cauza dificultăților generate de criza de materii prime și creșterile de preț la energie cu care se confruntă piața, continuăm să traversăm o perioadă volatilă, marcată constant de provocări noi. Parteneriatele strânse pe care le avem cu furnizorii noștri ne ajută să fim alături de clienții Rottaprint și să venim cu soluții potrivite nevoilor lor și adaptate provocărilor aduse de criza din piața materiilor prime”, adaugă Cristi Nechita-Rotta.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, județul Cluj, deține două centre logistice în România (Brașov și Ilfov), două centre în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Holdingul german Knauf a anunțat decizia sa de edificare a fabricii de gips carton din zona Huedin.

Se face fabrica Knauf. Germanii au aprobat investiția

Articolul următor
Wizz Air se va extinde la Cluj. Poziţionează a șaptea aeronavă pentru baza de pe AIAIC şi anunţă trei rute noi spre Corfu, Napoli și Torino.

Aeroportul Cluj își revine. Wizz, Turkish și LOT măresc turația

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share