Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Flipsnack transformă PDF-urile în publicații digitale interactive cu efect de răsfoire

 Ecosistemul de tech din Oradea devine tot mai vizibil la nivel național și internațional. Una dintre aplicațiile create la Oradea, cu peste 8,5 milioane de utilizatori din întreag lume, stă la baza transformării oricărui document PDF într-o publicație digitală cu efect de răsfoire. Despre ceea ce face Flipsnack și despre viitorul acestei aplicații a vorbit pentru Transilvania Business Laura Dărăban-Breb, Internal Communication Specialist Flipsnack.

 

Ce este Flipsnack?

Ședință hibrid la Flipsnack

Laura Dărăban-Breb: Flipsnack este o aplicație, dezvoltată 100% in-house în Oradea, iar principiul după care funcționează constă în transformarea fișierelor de tip PDF în publicații digitale cu efect de răsfoire 3D și interactivitate. Cei care nu au fișiere de tip PDF pe care să le încarce în aplicație pot să își creeze, de la zero, orice tip de broșură, catalog, prezentare sau ghid în format digital. La bază stă ideea de a transforma orice fel de document într-o publicație digitală cu efect de răsfoire.

Odată cu accelerarea modalităților de transmitere a informației, provocarea este de a găsi cel mai bun tool pentru a transmite conținut digital, într-o formă interactivă și atractivă. Iar când vine vorba despre asta, nu mă refer strict la a da mai departe niște cifre sau cuvinte, ci la a-ți atrage un public, la a vinde unul sau mai multe produse. Mai nou, un simplu catalog de haine poate conține o mulțime de informații, ca prețuri, videoclipuri sau link-uri spre site-ul propriu.

 

Cărei nișă de clienți se adresează?

Laura Dărăban-Breb: Ne adresăm tuturor celor care vor să treacă în era digitală și vor să renunțe la tipărirea de publicații. Unul dintre avantajele de a lucra în Flipsnack este de a trimite și distribui orice fel de „flipbook”, cum îi spunem noi, cu oricine, de oriunde, doar cu ajutorul internetului. Utilizatorii noștri vin din toate domeniile de business, astfel că de la designeri grafici, companii de imobiliare, agenții de marketing, specialiști în comunicare internă sau externă folosesc platforma noastră pentru o paletă întreagă de servicii. Avantajul nostru este că le dăm ocazia clienților și utilizatorilor să folosească orice fel de fotografii, videoclipuri, GIFuri, link-uri sau alte elemente interactive pentru a-și face publicațiile mai interesante.

Ce îmbunătățiri aduce pe piața de profil?

Proiecție video în amfiteatrul Flipsnack

Laura Dărăban-Breb: Una din valorile Flipsnack este inovația, și asta ne ajută să ne dezvoltăm ca afacere, dar și să contribuim la dezvoltarea pieței de creare de publicații online. Una din îmbunătațirile semnificative aduse de noi a fost dezvoltarea unei aplicații de design integrate în Flipsnack, pe când toți competitorii noștri ofereau doar servicii de conversie de PDF în publicație interactivă.

Ce diferențiază produsul vostru de alte produse similare?

Laura Dărăban-Breb: Ne place să credem că de la debut și până în prezent ne-am distanțat de ceilalți din domeniu prin simplitate, utilizare intuitivă și, mai important, prin gama largă de interactivitate pe care o punem la dispoziția utilizatorilor. Suntem permanent alături de clienții noștri, oricând este nevoie, prin servicii de asistență clienți de înaltă calitate. Felul în care colegii noștri intereacționează cu utilizatorii și clienții noștri este esențial în a dezvolta un produs premium. Legătura care s-a creat între membrii echipei de Customer Support și cei care apelează la ei a dus și a o serie de îmbunătățiri ale aplicației, bazate pe nevoile clienților.

Ce specializări au membrii echipei și cum au ajuns împreună?

Relaxare la o cafea în curtea interioară Flipsnack

Laura Dărăban-Breb: Avem mai multe departamente: marketing, development, design, customer support, vânzări, resurse umane, juridic și product management. Avem colegi care au și studii în domeniu, de exemplu facultatea de marketing și management, însă avem și colegi care au la bază cu totul altă profesie. De exemplu, eu am studiat și am lucrat peste 10 ani în mass-media, iar acum scopul meu profesional este de a facilita comunicarea în interiorul companiei, dar și între Flipsnack și colaboratorii externi. E pe cât de fascinant, pe atât de provocator, să reușești să răspunzi cerințelor profesionale din piața de IT. Ce e grozav este că învățăm și ne specializăm continuu: Flipsnack le acordă angajaților cursuri de perfecționare.

 

Care sunt cele mai mari provocări cu care v-ați confruntat în implementarea proiectului?

Relaxare pe terasa exterioară Flipsnack

Laura Dărăban-Breb: Una dintre cele mai mari provocări din ultimii ani a fost alinierea departamentelor. Echipa s-a dezvoltat datorită ritmului rapid de creștere a aplicației. Astfel că, în 2022, am ajuns la 82 de oameni care lucrează pe proiect. E o creștere semnificativă, de la 17 colegi – câți eram prin anul 2015.  Odată cu creșterea echipei a trebuit să facem eforturi de comunicare mai consistente și să ne asiguram că toți colegii din toate departamentele sunt „pe aceeași pagină”.

Ce progrese și ce realizări aveți până în prezent? Se pot cuantifica acestea?

Laura Dărăban-Breb: Dacă e să vorbim strict cantitativ: avem peste 8,5 milioane de oameni care utilizează Flipsnack, dintre care o bună parte și clienți ai aplicației. Am reușit să ne creștem veniturile cu 50% în fiecare an, astfel că am ajuns la aproape 10 milioane de dolari în 2021. Calitativ, felul în care suntem acum organizați și acționăm, nu se poate compara cu anii de început.

Aveți produse similare dezvoltate anterior sau proiecte de viitor în curs de dezvoltare?

Atmosferă relaxantă la Flipsnack

Laura Dărăban-Breb: Echipa noastră lucrează exclusiv pentru Flipsnack. Standardele la care lucrăm nu ne-ar permite să fim la fel de implicați și în alt proiect. Însă de-a lungul timpului, compania noastră a dezvoltate și alte proiecte. Fondatorul companiei, Gabriel Ciordaș, este implicat în prezent și în alte proiecte IT, ca SVGator și Creatopy.

Cum apreciați ecosistemul de tech din Oradea?

Laura Dărăban-Breb: Mulți când vorbesc despre IT, se gândesc la Cluj-Napoca. Oradea însă se apropie destul de mult de topul orașelor în care se fac lucruri uimitoare în domeniul IT, chiar dacă pentru necunoscători poate părea surprinzător. Avem companii cu strategii bune de dezvoltare, iar asta ne face și pe noi să fim și mai buni.

 

Unde vă vedeți peste cinci ani?

Laura Dărăban-Breb: Unul dintre obiectivele companiei noastre este de a face Flipsnack „futureproof”, adică să inițiem noi schimbările necesare în aplicație, pentru a nu fi luați prin surprindere peste un număr de ani. Astfel că noi deja lucrăm la ceea ce va însemna Flipsnack și echipa noastră în cinci ani. Avem colegi care studiază trendurile, regândesc interfața, alții care lucrează la partea de securitate. Lucrăm cu cele mai noi tehnologii și suntem în punctul de a implementa „machine learning” pentru a preveni atacurile de spam și phishing.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Stații de încărcare pentru mașinile electrice, reabilitarea fațadelor din centru, instalarea de utilități. Acestea sunt proiectele pe care municipalitatea din Bistrița le propune pentru finanțare.

Proiectele Bistriței au ajuns pe masa guvernului. Energia, pe primul loc

Articolul următor
Dezvoltatorul clujean de software Oves Enterprise este prima companie din România care le oferă angajaților opțiunea de lucru la distanță pe viață.

Oves Enterprise le propune angajaților să nu mai vină deloc la birou

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share