Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Transilvania: cele mai multe șanse la finanțarea prin PNRR

Tronsonul Nădășelu – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) este singurul pe care se lucrează acum din cele finanțabile prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Tronsonul Nădășelu – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) este singurul pe care se lucrează acum din cele finanțabile prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

“Autostrăzile din PNRR încotro? Din cei 438 km de autostradă, doar 188 km au șanse maxime să respecte regulile PNRR și să fie funcționali până în 2026, 82 km au șanse bune, iar 96 km sunt deja la limită.

Cei 59 km din A8 au șanse foarte mici. Ne luăm acum adio de la cei 13 km de pe A1, sperând că în 2026 vom găsi soluții de continuare pe alte tipuri de fonduri UE fără să suferim corecții financiare majore sau să dăm banii înapoi”, consideră Asociația Pro Infrastructură (API).

Târgu Mureș, vizat de două proiecte

Proiecte. În PNRR avem A7 Ploiești – Pașcani (324 km), capetele Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (25 km), Leghin – Pașcani (34 km) din A8 Târgu Mureș – Pașcani, tronsonul Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km) din A3 și veriga lipsă Margina – Holdea (13 km) din A1 Lugoj – Deva.

Condiționalități PNRR. Sunt două praguri de progres majore ce trebuie atinse, în afară de celebrul “să fie gata până la finalul lui 2026”: contracte semnate cel mai târziu în 2023 și 50% din lucrări executate până la finele lui 2024.

Stadiu actual. Din cei de 438 km, acum se lucrează doar pe A3 Nădășelu – Poarta Sălajului (sub 10% din total), dar sunt probleme majore cu alunecările de teren. Contractul pe A7 Mizil – Pietroasele se va semna în curând. Este posibil să vedem primele utilaje la muncă prin toamnă.

Documentațiile stufoase blochează autostrăzile

“Nimic altceva nu este nici măcar aproape de parafarea contractului. În licitație avem: loturile 1 și 3 din A7 Ploiești – Buzău (contestații pe ambele), Buzău – Focșani (4 loturi pornite în 4 februarie, termen depunere oferte 10 mai), A1 Margina – Holdea (abia relansată în 14 aprilie).

Pe A7 Bacău – Pașcani s-a aprobat studiul de fezabilitate. Avem acord de mediu și urmează indicatorii, apoi trebuie predat proiectul tehnic. Începerea licitației este posibilă în această vară. Pe Focșani – Bacău încă nu avem studiul de fezabilitate aprobat. Licitația ar putea fi pornită abia în toamnă, în cel mai fericit caz.

Cel mai în urmă este A8. Proiectantul și autoritățile se chinuie să găsească soluții pentru livrarea parțială și plata documentației pe segmentele din PNRR. Nu mai vorbim de obținerea acordului de mediu. Șanse maxime să îndeplinească criteriile PNRR și să fie gata în 2026 sunt pe A3 Nădășelu – Poarta Sălajului (dacă se adoptă rapid schimbările de soluții tehnice fără relicitare), A7 Ploiești – Buzău – Focșani.

Șanse bune, doar dacă se lansează licitația în 2022 și se contractează în 2023, avem pe A7 Bacău – Pașcani. Focșani – Bacău este la limită, 50%/50%. Șanse foarte mici sunt pe capetele A8 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, respectiv Leghin – Pașcani.

A1 Margina – Holdea a intrat deja la capitolul imposibil. Licitația nouă prevede 15 luni de proiectare și 42 de execuție. Deci aproape cinci ani, fără să punem la socoteală măcar un an pentru achiziția publică. Aceasta chiar dacă antreprenorul câștigător ar oferta un interval de execuție mai scurt”, conform API.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Federația Internațională de Sporturi cu Obstacole a anunțat încă un pas major în ceea ce privește progresul curselor cu obstacole (OCR) în drumul lor înspre recunoașterea ca sport olimpic.

Cursele cu obstacole, selectate pentru a înlocui proba de călărie din programul pentatlonului modern

Articolul următor
Tehnologia este locomotiva pe care se bazează majoritatea celor implicați: întreprinzători, clustere, universități și administrație. 

Clujul, orașul startup-urilor. Tehnologia ca motor financiar

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share