Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

19 oferte pentru linia ferată de mare viteză Cluj – Ungaria

Pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea - Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria  (166 km) au fost depuse 19 oferte.
Autoritățile au realizat o simulare a felului în care vor rula trenurile de călători pe această rută | Foto: MTI

Pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria  (166 km) au fost depuse 19 oferte.

Achiziția derulată de CFR Infrastructură este împărțită în patru loturi. Aceasta are ca obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru călători şi 120 km/h pentru marfă.

Cum au fost depuse ofertele

  • Pentru lotul 1 (Cluj-Napoca –  Aghireș). Valoare estimată: 1,50 miliarde de lei (fără taxa pe valoarea adăugată). Au depus oferte cinci operatori economici (din România, Austria, Italia, Franța, Turcia).
  • Pentru lotul 2 (Aghireș – Poieni). Valoare estimată: 1,47 de miliarde de lei (fără TVA). Au depus oferte patru operatori economici (România, Franța, Italia, Turcia).
  • Pentru lotul 3 (Poieni – Aleșd). Valoare estimată: 2,16 miliarde de lei (fără TVA). Au depus oferte patru operatori economici (România, Franța, Italia, Turcia).
  • Pentru lotul 4 (Aleșd – Frontieră Ungaria). Valoare estimată: 2,41 miliarde de lei (fără TVA). Au depus oferte șase operatori economici (România, Austria, Franța, Polonia, Turcia).

Lucrări estimate la 1,8 miliarde de euro

Proiectul are o valoare totală estimată de 7,54 miliarde de lei, fără TVA. Acesta este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Contractele prevăd inclusiv lucrări pentru modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare), clădirilor stațiilor de călători; modernizarea podurilor, podețelor; repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor.

În acest caz se prevăd inclusiv construirea de pasarele și tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene. Este menționată construirea unor facilități pentru persoanele cu dizabilități. Vor fi construite panouri fonoabsorbante, soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, drumuri de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile cele publice).

Alte lucrări sunt modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității în sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare, lungimea liniilor din stații, haltele de mișcare.

Contractele prevăd instalații de centralizare electronică noi, în stații; introducerea sistemului de siguranță ERTMS; modernizarea echipamentului de telecomunicații. Pentru fiecare contract durata de proiectare este de o jumătate de an, iar pentru execuție, de trei ani.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Aradul achiziționează tramvaie electrice și stații de încărcare prin PNRR

Articolul următor
Numai 5% din toate proiectele de digitalizare finalizate în sectorul public din România sunt folosite în fapt, relevă un studiu al OVES Enterprise.

Digitalizarea în instituțiile publice. Furnizorii de soluții: "Nu sunt interesate". Clujul: "Revoluționăm relația cu cetățenii"

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share