Autobuze fără șofer la Cluj, spre Parcul Etnografic

Nordic Urban Design Agency (NUDA) a propus achiziționarea a două autobuze autonome care să facă legătura cu Parcul Etnografic Romulus Vuia (PERV)..

Autobuzele autonome sunt dorite în România, dar încă nu pot fi omologate

Nordic Urban Design Agency (NUDA) a propus achiziționarea a două autobuze autonome care să facă legătura cu Parcul Etnografic Romulus Vuia (PERV).

Primăria clujeană a lansat, în 2021, o licitație pentru autobuze autonome. Cele două oferte din Franța depuse au fost neconforme, conform Media 9. Municipalitatea a decis să reia procedura, însă demersurile întârzie. “Dificultatea constă în omologarea acestor vehicule”, a explicat primarul Emil Boc.

Între timp, Consiliul Județean (CJ) a formulat alt plan: două autobuze autonome care să lege orașul de PERV. La Cluj au venit norvegienii de la Nordic Urban Design Agency (NUDA). Aceasta a colaborat cu Muzeul Etnografic și cu CJ în două proiecte de restaurare, finanțând concursul de soluții pentru extinderea spațiului din Pădurea Hoia. PERV va ajunge de la 15 la 42 ha, cu zone de agrement și sportive.

Parcul Etnografic, fără transport public

NUDA a propus acum un alt proiect, în acord cu planul de mobilitate urbană a Clujului: transport nepoluant prin autobuze autonome. Agenția a remarcat că nu există transport public între oraș și PERV. “Acest lucru face ca Muzeului Etnografic să îi fie greu să atragă oameni, iar o destinație culturală importantă nu este optimizată ca atu al orașului.

Este o problemă concretă și pentru parcul industrial adiacent muzeului în aer liber. Există o oportunitate realistă pentru NUDA de a oferi o soluție concretă prin intermediul consorțiului de parteneriat. Autobuzele autonome se vor potrivi perfect pentru această situație. Vor permite mai multă accesibilitate între oraș, muzeul în aer liber și parcul industrial”, se arată în documentul norvegienilor.

NUDA propune introducerea, în prima etapă, a două vehicule autonome, care să poate transporta câte 25 de persoane. Ulterior, numărul de autobuze poate fi extins. O astfel de soluție a fost testată în Norvegia și urmează să se implementeze pentru transportul comercial de persoane.

Partea română s-a arătat interesată de proiect, mai ales că autobuzele ar urma să fie cumpărate, cel mai probabil, de către partenerul norvegian. Totuși, CJ Cluj va trebui însă să găsească o soluție la problema omologării acestor autobuze.

Exit mobile version