Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Rottaprint trece la etichetele “deștepte”. Pasul următor: autonomia energetică

Tipografia din Apahida se specializează tot mai mult pe producția de etichete complexe | Foto: TB

Tipografia Rottaprint din Apahida a finalizat un proiect de 3,7 milioane euro ce îi permite să producă etichete inteligente și un proces de fabricație prietenos cu mediul. Plan de viitor: producția de energie din deșeurile generate.

“Proiectul ne permite dezvoltarea de etichete inovative, prietenoase cu mediul. Ne raliem tendințelor de pe piața internațională de introducere a etichetelor “deștepte” și autoadezive cu valoare mare. Sunt cerințe de livrare de calitate mare în timp cât mai scurt. În piață se simte nevoia de introducere a cât mai multe date pe eticheta clasică, adică o creștere tot mai mare a suprafeței acesteia.

Acum apar etichetele inteligente, cu NFC, respectiv cip cu antenă, care trimit la un link unde se pot face inclusiv prezentări de tip tutorial. Astfel, producătorul are o legătură mult mai bună cu clientul, îl poate fideliza. Față de eticheta cu cod QR, pe care poate să o tipărească oricine, cea cu NFC cuprinde un cod greu de reprodus, deci de falsificat”, a explicat managerul de proiect Mariana Vințeler.

Tipografia Rottaprint din Apahida a finalizat un proiect de 3,7 milioane euro ce îi permite să producă etichete inteligente și un proces de fabricație prietenos cu mediul.

Afacere de “apartament” cu utilaje instalate în sufragerie

“Noi am pornit, în 1991, ca o mică afacere de familie. Utilajele le-am instalat în sufragerie. Ne doream ca produsul să aibă un timp de viață cât mai scurt și să fie valabil și pe timp de pace, și de război. Am început cu etichete autoadezive, hârtie “de unt”. Acum fabricăm etichete premium, multistrat, shrink sleeve, antifurt, inteligente, de tip hologramă. De la o suprafață de producție de 20 mp am ajuns la 7.365 mp, iar de la 3 angajați, la 285.

Acest proiect pe fonduri norvegiene a fost mult mai ușor de accesat decât unul cu finanțare de la UE. Pe viitor, dorim să reducem cu 80% cantitatea de deșeuri, chiar să ne producem curentul electric necesar din aceste deșeuri; deja panourile fotovoltaice au devenit ceva banal. Chiar am achiziționat, din Japonia, o mașină care produce combustibil din deșeurile de polietilenă și polipropilenă. Este un proiect-pilot al nostru, la scară mai mică, pentru a testa eficacitatea acestui sistem”, a rezumat directorul executiv Arnella Nechita-Rotta.

Tipografia Rottaprint din Apahida a finalizat un proiect de 3,7 milioane euro ce îi permite să producă etichete inteligente și un proces de fabricație prietenos cu mediul.

Cresc afacerile, scade consumul de energie

Realizarea proiectului va permite Rottaprint să ajungă la afaceri anuale în urcare cu 40%, de la 90 de milioane lei în 2017 la 127 de milioane în 2023, și la o creștere a profitului operațional. Consumul de energie electrică va consemna o reducere de la 3.076 la 2.934 MWh în perioada 2017-2022. Proiectul derulat pe trei ani s-a concretizat în tehnologii și utilaje pentru fabricarea sustenabilă a produselor din portofoliu.

Acesta a fost finanțat cu sprijinul granturilor acordate de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian 2014-2021 în cadrul programului „Creșterea IMM-urilor din România!”. Asistența nerambursabilă a fost de 1,5 milioane euro, iar contribuția proprie, de 2,2 milioane.

Obiectivul proiectului a fost creșterea competitivității companiei și reducerea impactului asupra mediului a produselor realizate, dar și de introducere în producție de noi tipuri de etichete inovative, prin intermediul unor tehnologii eficiente și aliniate principiilor sustenabilității. Rottaprint a vizat îmbunătățirea indicatorilor de afaceri, creșterea producției, extinderea gamei din portofoliu, noi locuri de muncă.

Un alt obiectiv a fost reducerea impactului asupra mediului, prin diminuarea consumului de energie și materiale, achiziționarea de echipamente și utilaje specifice de ultimă generație, sistem performant de colectare selectivă a deșeurilor din activitatea de tipar. Consultanța în proiect a fost acordată de companiile Global Trading Group și T&T Audit.

Tipografia Rottaprint din Apahida a finalizat un proiect de 3,7 milioane euro ce îi permite să producă etichete inteligente și un proces de fabricație prietenos cu mediul.

“Să ne mișcăm în ritmul dezvoltării telefoanelor mobile”

„În ultimii ani, am observat faptul că grija față de mediu în rândul companiilor nu mai este doar tendință, ci a devenit un obiectiv în sine. Tiparul digital este viitorul acestei industrii, dar noi trebuie să ne mișcăm în ritmul dezvoltării telefoanelor mobile sau autoturismelor. Apar foarte multe noutăți pe piață și trebuie să le faci față.

Prin acest proiect am reușit să implementăm noi tehnologii performante în vederea producerii sustenabile de etichete și ambalaje în cadrul companiei, cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător și al indicatorilor de afaceri, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general al Rottaprint.

Printre produsele și tehnicile speciale de aici se numără etichete tactile Braille, cerneală termocromică, folii aplicate la cald, wobblere, embosare, tehnică mozaic, lac volumetric și glitter. Acestea sunt folosite în industriile agroalimentară, automotive, logistică, sănătate, cosmetică.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Compania deține două centre logistice în țară (Brașov și Ilfov), două centre logistice în Ungaria și Germania, având 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13 țări.

Tipografia Rottaprint din Apahida a finalizat un proiect de 3,7 milioane euro ce îi permite să producă etichete inteligente și un proces de fabricație prietenos cu mediul.

Strategia de mediu aplicată de Rottaprint

  • Colectare selectivă, pe categorii, cu valorificarea hârtiei, cartonului, plasticului, aluminiului
  • Deșeurile tehnologice, colectate printr-un echipament de preluare automată de la utilaje
  • Predare spre reciclare și reintroducere în circuitul economic a deșeurilor
  • Utilizarea și dozarea soluțiilor de curățenie conform cerințelor de igienă HACCP
  • Încurajarea consumului responsabil al angajaților (hârtie reciclată, ventilare naturală, reducerea utilizării mașinilor personale, voluntariat la ecologizare și împădurire)
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Împărtășește experiența ta antreprenorială studenților care vor să devină antreprenori

Articolul următor
ANAF a calculat implicații fiscale de 14 milioane de euro în urma controalelor sale antifraudă în județele Bihor, Hunedoara și Sibiu.

Fiscul a dat iama în firme din Sibiu, Bihor, Hunedoara

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share