Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ce va face La Salina cu banii de pe piața de capital: producție, promovare, evenimente

Crama La Salina (CSL) va folosi banii obținuți din obligațiunile lansate la Bursa de Valori București (BVB) în dezvoltarea producției, promovare și evenimente.

Crama La Salina (CSL) va folosi banii obținuți din obligațiunile lansate la Bursa de Valori București (BVB) în dezvoltarea producției, dotări noi, promovare și evenimente.

Fondurile atrase prin emisiunea de obligațiuni, de 2 milioane de euro, vor fi utilizate pentru producția de vinuri și organizarea de evenimente de promovare și vânzare în proximitatea culturii de vie. Banii vor fi folosiți și pentru extinderea cramei, noi dotări, un laborator de analize și achiziții de materiale.

„CSL, companie cu o dezvoltare susținută încă de la înființare, a devenit un jucător cu o bună notorietate pe piața locală a vinului. Caracteristicile instrumentelor financiare emise (denominate în euro cu o rata a cuponului de 8%, plătibilă trimestrial) au atras interesul investitorilor în cadrul plasamentului privat, aceasta fiind suprasubscris”, spune Răzvan Raț, director adjunct al BRK Financial Group, casa de brokeraj care a intermediat operațiunea.

Podgorie pe 42 ha

Obligațiunile au intrat în Sistemul Multilateral de Tranzacționare al BVB. La finele lui 2021, CSL a vândut, în cadrul unui plasament privat, 20.000 de obligațiuni garantate, neconvertibile, dematerializate, cu valoarea nominală de 100 de euro.

Obligațiunile au o maturitate de 5 ani, cu scadență la 10 decembrie 2026 și o rată a cuponului de 8% pe an, cu plată trimestrială. CSL este un producător de vin din Turda, cu o podgorie care se întinde pe 42 ha aflate pe Dealurile Durgău, într-o zonă cu tradiție milenară în viticultură.

„CSL este al treilea producător de vin care debutează la bursă. Ne bucurăm de fiecare dată când un antreprenor român este încrezător în mecanismele pieței de capital și accesează instrumentele financiare pe care le are la dispoziție”, a declarat Radu Hanga, președintele BVB.

Continuare a plasamentului privat de anul trecut

“Mulțumim investitorilor care au decis să investească în obligațiuni. Îi asigurăm că noi credem în capacitatea noastră de a oferi vinuri de calitate într-o piață în continuă dezvoltare” a declarat Ioan Ovidiu Maxim, administrator al CSL. Societatea a derulat în 2021 un plasament privat de vânzare de obligațiuni, în cadrul căruia au participat 41 de investitori, dintre care 40 de persoane fizice și o persoană juridică.

Compania a vândut 20.000 de obligațiuni. Plasamentul privat și listarea obligațiunilor s-au realizat cu sprijinul BRK. Principala activitate a CSL este producția și vânzarea de struguri și a produselor derivate. Aceasta este amplasată într-o zonă cu vocație pentru vinuri albe, cunoscută sub numele de Potaissa, în perioada Imperiului Roman. De aici a fost creat brandul de vinuri Issa.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Revine Festivalul Medieval Oradea

Articolul următor

100 days until key ITU conference in Bucharest

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share