Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiu: 1 din 5 români a folosit servicii online pentru asigurări

Un român din cinci sau aproximativ 21% a folosit în anul 2022 servicii online pentru achiziționarea/utilizarea unei polițe de asigurare, cu 3 puncte procentuale mai mult față de 2021. Datele au fost publicate în cadrul Barometrului UNSAR- IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România.

Totodată, aproximativ două treimi dintre participanții la studiu (64%) au declarat că soluțiile online sunt importante (36%) și foarte importante (28%) pentru ei atunci când achiziționează sau beneficiază de acoperirile unui asigurări. În același timp, și ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este mai mare: 59% în 2022, față de 56% în 2021.

„Aceste cifre indică faptul că există, în continuare, un potențial de creștere important pentru serviciile care pot să ușureze accesul oamenilor la protecția financiară oferită de asigurări”, cred reprezentanții UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România.

Categoria de populație pentru care soluțiile online au o importanță mai crescută este reprezentată de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani (77%), cu educație superioară (77%) și care locuiesc în mediul urban (68,9%).

De altfel, serviciile online reprezintă, după interacțiunea cu personalul, al doilea factor de satisfacție în ceea ce privește experiența cu companiile de asigurări. 71% dintre participanții la studiu au declarat că sunt mulțumiți și foarte mulțumiți de instrumentele online existente în asigurări.

În ceea ce privește luarea deciziei de cumpărare a unei asigurări, principalele elemente pe care participanții la studiu se bazează sunt modul în care acestea le acoperă nevoile (20%), rapiditatea în plata despăgubirilor (12%), consultanța oferită de compania de asigurare (7%), sfaturile celor apropiați (16%) sau prețul asigurării (9%), mai arată datele barometrului.

Barometrul UNSAR- IRES a fost realizat în mai 2022 pe un eșantion format din 1.000 respondenți cu vârsta între 18-50 de ani, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ±3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

UNSAR a fost înființată în anul 1994 și reprezintă astăzi 20 de companii de profil.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Societățile Hagero Logistics și Eaton Electro Producție (EEP) au transmis autorităților locale că au vedere protejarea mediului înconjurător.

Hagero și Eaton își vor reduce emisiile de carbon în Maramureș

Articolul următor

Brașovul a obținut prima finanțare prin programul „Anghel Saligny”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), lider național în distribuția de energie electrică, a pus în funcțiune asistentul virtual ChatVolt. 
Citeste mai mult

DEER a lansat asistentul virtual ChatVolt

Chatbot-ul activat de societatea clujeană va oferi informații rapide și actualizate privind întreruperile în alimentarea cu energie electrică.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share