Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cine lucrează pe autostrăzile Sălajului. Turcii – da, românii – nu

Prefectul Sălajului, Toma Dari şi subprefectul Florin Florian au efectuat o vizită pe şantierul secţiunii Nuşfalău – Suplacu de Barcău din cadrul Autostrăzii Transilvania (A3).
Antreprenorul Nurol Insaat a realizat o treime din autostrada Sălaj – Bihor

Dacă băcăuanii de pe autostrada Cluj – Sălaj au blocat lucrările, așteptând bani mai mulți de la stat, turcii de pe Sălaj – Bihor le continuă.

Prefectul Sălajului, Toma Dari, şi subprefectul Florin Florian au efectuat o vizită pe şantierul secţiunii Nuşfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3). Potrivit datelor furnizate prefectului Dari de către antreprenorul general, Nurol Insaat ve Ticaret, pe şantier lucrează 400 de muncitori şi 200 de utilaje.

Stadiul fizic de execuţie a acestui tronson de autostradă este de 35%, termenul de finalizare al lucrărilor fiind martie 2023. “Am văzut o mobilizare foarte bună pe şantier şi am primit asigurări din partea constructorului că va face toate eforturile pentru execuţia în termen a proiectului. Orice tronson de autostradă, chiar dacă e vorba de doar 13 km, e foarte important pentru Sălaj şi pentru sălăjeni”, a punctat Dari.

Prefectul Sălajului, Toma Dari şi subprefectul Florin Florian au efectuat o vizită pe şantierul secţiunii Nuşfalău – Suplacu de Barcău din cadrul Autostrăzii Transilvania (A3).

CNAIR acuză UMB de șantaj

În schimb, asocierea de pe tronsonul care conectează Sălajul cu Clujul a oprit lucrul, din 11 iulie. “UMB lucrează acum pe aproape toate șantierele. Excepție fac șantierele de pe A3, respectiv loturile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor, unde muncitorii nu s-au prezentat de luni la muncă. UMB mai desfășoară activități de proiectare pentru următoarele obiective: A3 sectorul Zimbor – Poarta Sălajului, A0 Nord, lotul 2 și 4, Drumul Expres Craiova –Pitești, tronson 4, Podul Cosmești, Varianta Ocolitoare Galați.

UMB, care are contracte cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii de 6,11 miliarde de lei (fără taxa pe valoarea adăugată), este singurul constructor din Romania care a cerut, pe de o parte, rezilierea amiabilă a unor contracte iar, pe de altă parte, a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere.

De altfel, cele două șantiere ale UMB de pe A3 sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni. Creșterea prețurilor provocate de situația geopolitică actuală este resimțită de toți constructorii care lucrează pe șantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în șantier”, arată CNAIR.

Nici Tirrena Scavi nu mai “mișcă”

Aceasta a precizat că România a inițiat, în premieră europeană, o legislație care să vină în sprijinul antreprenorilor astfel încât ei să resimtă cât mai puțin șocul scumpirii materialelor de construcție. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și companiile pe care le coordonează au sprijinit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) să elaboreze ordonanța de urgență nr. 64/2022 privind formula de escaladare a prețurilor la materialele de construcție.

De asemenea, au sprijinit MIPE să elaboreze un nou act normativ care va clarifica mai multe aspecte legate de escaladarea prețurilor, care urmează să fie aprobat de Guvern. În ceea ce privește contractele semnate cu CNAIR, în afară de șantierele UMB și ale Tirrena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), în țară mai sunt deschise încă 20 șantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia, Grecia care nu au întrerupt lucrările”, conform CNAIR.

Cum stau celelalte tronsoane din A3

Ministrul Sorin Grindeanu a prezentat stadiul celorlalte tronsoane ale A3. “Licitația pentru proiectarea și execuția sectorului A3 Chețani – Câmpia Turzii se află în ultima etapă de evaluare, estimându-se semnarea contractului în august.

Proiectarea și execuția tronsoanelor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș, se află în etapa a doua a licitației. În cazul sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș, licitația se află în reevaluare oferte, termenul estimat pentru comunicarea rezultatului procedurii fiind luna august 2022”, a spus Grindeanu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Compania de inginerie Simtel Team a construit 31 de centrale electrice fotovoltaice pentru rețeaua de bricolaj Dedeman

Dedeman are centrale fotovoltaice pe 10 magazine din Banat și Ardeal

Articolul următor

Andra Lupu, un lider care inspiră pasiune

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share