Consultantul metroului de Cluj primește 25 de milioane de euro

Compania care va superviza proiectarea, execuția și garanția primei linii de metrou din Cluj va încasa 125 de milioane de lei.

Costul inițial al proiectului a fost stabilit la 1,3 miliarde de euro

Compania care va superviza proiectarea, execuția și garanția primei linii de metrou din Cluj va încasa 125 de milioane de lei.

Municipalitatea ar putea plăti această sumă pentru supervizarea la magistrala de metrou ușor, anunțul fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, conform Economedia. Este un contract-record pentru acest tip de servicii, proporțional cu contractul de proiectare și execuție: 1,3 miliarde euro.

Serviciile de supervizare înseamnă consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție, dar și în garanție. Contractul pentru Magistrala M1, cu 19 stații, a fost lansat în licitație în martie, fiind unul la cheie. Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, cel pentru magistrala de la Cluj include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare.

Metrou fără mecanic

Sistemul de siguranță a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare GoA4, fără mecanic de tren. Pentru M1 Cluj sunt prevăzute și 16 rame noi, în contract separat. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, lungime de 51 m, lățime de 2,6 m, capacitate maximă 540 locuri. Inițial, termenul pentru depunerea ofertelor era stabilit pentru 9 mai, dar municipalitatea a prelungit limita până în august.

Durata contractului de proiectare și execuție este de 8 ani. Experții tehnici ai asocierii SWS Engineering, Systra Systems, Metrans Engineering (responsabili și cu întocmirea documentației tehnico-economice incluse în documentația de atribuire) vor verifica ofertele tehnice și financiare în calitate de experți cooptați pe lângă comisia de evaluare.

Traseul liniei de metrou ușor Cluj

Pentru primele nouă stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Cel mai recent contract pentru supervizarea unui proiect major a fost semnat cu Egis pentru lotul 4 al Autostrăzii Ford, unde antreprenor este UMB.

Exit mobile version