Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Un grup de firme italiene va reabilita tronsonul de cale ferată Timișoara Est – Ronaț Triaj. Gara de Nord va fi modernizată

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că a fost desemnată oferta câștigătoare a licitaţiei publice pentru proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea de cale ferată Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. În proiect este inclusă și modernizarea Gării Timișoara Nord.

Câștigătoare a fost aleasă oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA. Suma ofertată este 1.440.433.361,02 lei, fără TVA. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului.

Lotul 3 al căii ferate dintre Caransebeș și Arad se află între Timișoara Est și Ronaț Triaj Gr. D, fiind în lungime de 13,86 km, de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

Lucrări prevăzute în proiect includ construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitare la 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel, inclusiv 2 podeţe de descărcare; modernizarea instalațiilor de energoalimentare, liniei de contact, de telecomunicații, de semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc, modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru; Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.

Mai este prevăzută modernizarea reţelelor locale existente, a conductelor de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.

Vor fi instalate panouri fonoabsorbante, va avea loc decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cinci baze sportive cu gratuitate la Cluj. S-a inaugurat La Terenuri

Articolul următor

Nouă comune timișene vor beneficia de cadastrarea gratuită a terenurilor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share