Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum se vor conecta Autostrăzile Transilvania și Unirii. “Există erori de proiectare”

Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API) a fost prezent la o dezbatere publică pe tema A8, derulată în județul Mureș, la Primăria Miercurea Nirajului, atrăgând atenția participanților prin două “obiecții reale”.
Dezbaterea publică pe tema A8 a avut loc la Miercurea Nirajului | Foto: Marton Kodok

Conexiunea dintre Autostrăzile Unirii (A8) și Transilvania (A3) are deficiențe de proiectare, susține un participant la prima dezbatere publică pe această temă din Ardeal.

Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API) a fost prezent la o dezbatere publică pe tema A8, desfășurată în județul Mureș, la Primăria Miercurea Nirajului. El a atras atenția participanților asupra a două “obiecții reale”.

“Legătura de la capătul A3 existent până la nodul A3-A8, cum știm din “era” Bechtel, este inclusă în acest studiu, și mi s-a confirmat că nu există în planșe desenat acest traseu. Deci nu e cel mai bine pregătit proiect, îl demontez din start. Nu știm cum arată nodul A3 – drum de legătură pe relația Târgu-Mureș – Acățari”, spune Kodok.

“Le-am explicat că pe lotul A3 construit de Strabag au greșit proiectanții și nu au inclus trotuare pe acele pasaje peste autostrada către Cerghid și Acățări. Am rugat să se consemneze în procesul verbal al ședinței că pentru sectorul A8 toate pasajele care sunt asfaltate să fie proiectate cu trotuare.

Fiind vorba de sate care sunt rupte de comune, e imperios necesară asiguarea unei treceri pietonale a autostrăzii. Ancorat în realitate a fost primarul din Miercurea Nirajului, Sandor Toth, care a subliniat că probleme locale să fie tratate prioritar față de probleme gen “ursul și pasărea”. A8 e pentru oameni.

Oamenii simpli localnici, deși au fost în sală, circa cinci la număr, nu erau pregătiți. E nevoie și de educarea lor, să înceapă să exprimă doleanța lor. Azi nu s-a întâmplat. Procesul verbal a fost semnat de peste 25 de participanți”, a consemnat Kodok.

Șase dezbateri publice pe tema A8

A fost prima dezbatere publică, dintre cele șase stabilite, a precizat Kodok. El și-a exprimat rezervele asupra poziției Asociației Milvus, care propunea trei ecoducte pentru trecerea animalelor, organizație care a constatat că studiul asupra mediului este realizat corect, fără a fi necesare modificări.

A8 va străbate judeţele Mureş, Harghita, Neamţ, Iaşi (320 km). Ea face parte din Coridorul V, ce constituie legătura Moldovei cu Transilvania şi Europa, şi se va racorda autostrăzile construite sau aflate în diverse faze de implementare. Pe teritoriul României aceasta va avea 289 km, costul total fiind estimat la 9 miliarde de euro. Studiul de fezabilitate a fost modificat de mai multe ori în ultimii 10 ani, fiind anulată și varianta de parteneriat public – privat.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Studioul clujean de branding Beniamin Pop (SBP) a intrat în posesia premiului internațional Red Dot, la categoria Brand Design & Identity.

Studioul Beni Pop a luat premiul internațional Red Dot

Articolul următor

PROIECT FIX S.R.L. anunță lansarea proiectului cu nr. RUE M1-AGRI-1831

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share