Încep lucrările la pasajele subterane din Centrul Civic Oradea

Demararea lucrărilor la unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură derulate vreodată în Oradea – rețeaua de pasaje subterane din Piața Emanuil Gojdu și Piața Independenței – va duce la modificări importante ale circulației publice.

Primăria anunță că au fost luate măsuri pentru asigurarea fluenței circulației, adaptată la noile condiții de trafic.

Lucrări

În prima etapă, se vor executa lucrări de relocare a rețelelor de apă/canal menajer/canal pluvial/telecomunicații/electrice, precum și lucrări aferente pasajelor subterane (piloți forați). Lucrările vor debuta la începutul săptămânii viitoare.

Astfel, începând de sâmbătă, 27 august, circulația publică va fi închisă în zona Centrului Civic – piețele Gojdu, Independenței și Cetății – urmând ca traficul către zona centrală să fie deviat pe rute ocolitoare, atât din direcția bulevardelor Nufărul – Cantemir și Magheru, cât dinspre Calea Mareșal Averescu – Clujului, respectiv din direcția străzilor Maniu – Moșoiu. Traficul auto va fi închis pe bulevardul din Centrul Civic, între intersecția cu străzile Cicero și Arieșului și până la podul Dacia, în fața căruia se va amenaja un sens giratoriu.

Din acest motiv, se va închide accesul dinspre bulevard către toate străzile adiacente: str. Gheorghe Costaforu, str. Evreilor Deportați, str. Mihail Kogălniceanu, str. Griviței și Piața 1 Decembrie. Din cauza lucrărilor de amploare din zona Centrului Civic, circulația tramvaielor în zona centrală va fi sistată, urmând ca transportul public în comun să fie asigurat de autobuzele OTL pe toate rutele ce duc spre Centru. OTL SA va anunța noile rute, precum și stațiile de autobuz.

Cinci pasaje rutiere

În cadrul obiectivului de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I” se vor construi cinci pasaje rutiere subterane, urmând ca transportul public să rămână la suprafață. De asemenea, se vor amenaja 12.117 de metri pătrați de trotuar pietonal, 660 de metri liniari de piste de biciclişti, 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public. Se vor moderniza atât infrastructura rutieră, cât și căile de rulare pentru tramvaie. De asemenea, vor fi amenajate noi stații dedicate transportului public în comun, se vor planta arbori și arbuști și se vor realiza rețele de irigații.

Lucrările vor fi executate de asocierea formată din Freyrom – lider, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu S.A, Metabet CF S.A, Ritmoteh SRL, Procons Group, Viarom Construct și DAS Traffic System. Valoarea contractului este 84,956,804.76 lei fără TVA (17,1 mil. euro fără TVA).

Exit mobile version