Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Timișoara ar putea avea o nouă urcare pe autostrada A1 de anul viitor. Centura de ocolire a orașului e mult rămasă în urmă

În ciuda unui început de contract ezitant, societatea care realizează viitorul drum de legătură dintre Timișoara cu autostrada A1 a luat în serios amenințările de la minister și s-a pus pe treabă. Sorin Grindeanu a vizitat șantierul și acum e mult mai optimist, progresul șantierului fiind vizibil. La anul, lucrarea ar putea fi finalizată. Situația nu e la fel și pe Centura Sud de ocolire a orașului.

Constructorul italian al noului drum de legătură promite un progres lunar de aproximativ 7% din lucrări, ceea ce ar fi mai mult decât bine.

”Am vrut să văd cum lucrează compania la această investiție a CNAIR. A făcut un progres fizic de aproximativ 15%. Pot să spun un lucru, că în ultima perioadă există mobilizare pe acest șantier. S-au angajat ca ritmul de progres lunar să fie undeva la 7%, ceea ce reprezintă un ritm bun, având în vedere problemele pe care le-au avut și aici mă refer la descărcările arheologice, cu toate lucrurile care trebuiau să vină sau trebuie să fie rezolvate înainte de a intra în faza de execuție. În acest moment, traseul este liber, nu îi mai oprește nimic”, a declarat Grindeanu.

Anul viitor am putea urca rapid pe A1, dacă drumul care pleacă de la intersecția DN69, Timișoara – Arad, și drumul județean spre Sânandrei, să fie gata.

”Din raportul pe care mi-l dă săptămânal de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri, aici lucrurile au intrat pe făgașul normal, astfel încât anul viitor să putem avea terminată această lucrare. Nu e o lucrare grea, este una care necesită un ritm susținut. Nu sunt lucrări de artă, să traversăm munții, să avem poduri, podețe. Daca se va menține ritmul din ultimele săptămâni pe această lucrare, există o doză de optimism”, a mai declarat ministrul Transporturilor.

Nu la fel de optimistă e situația în ceea ce privește contractul pentru Centura Sud Timișoara, bucata ocolitoarei aflată în acest moment în lucru. E mai bine să aștepți să își revină actualul constructor sau să reziliezi contractul, să se oprească pentru câteva luni șantierul și să fie reluat cu altă firmă, una care să își facă rapid treaba, este enigma la care ministrul Transporturilor trebuie să (își) răspundă legat de Centura Sud de ocolire a Timișoarei. Deocamdată, din discuțiile avute cu reprezentanții firmei italiene care se ocupă de proiect, el a aflat că s-ar fi rezolvat problema finanțării lucrărilor.

Rămâne de văzut dacă odată rezolvată problema finanțării șantierelor aceasta se va vedea efectiv și în ritmul lucrărilor de pe șantier.

„Am avut discuții și cu compania care se ocupă de Centura Sud Timișoara. De câteva săptămâni tot stau să calculez, dincolo de certificatele negative, de certificatul negativ pe care noi l-am emis pentru compania respectivă, dacă timing-ul legat de reziliere ne duce într-o situație mai bună decât progresul fizic. Au avut probleme majore de finanțare, dar am verificat și înțeleg că s-au deblocat acele probleme majore. S-au angajat la un ritm asemănător de progres lunar ca și cei de aici. E ultimul avertisment. Săptămânal îmi transmite doamna director stadiul, mobilizarea, câte utilaje sunt pe șantiere. Vom ajunge acolo, pentru că, cu toate riscurile, chiar dacă vor fi câteva luni în care șantierul va fi abandonat, alții care vor veni poate vor fi mai buni”, a declarat, vineri, Grindeanu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Termocentrala Mintia a fost cumpărată de un grup irakian care activează în domeniul energiei

Articolul următor

Pista Aeroportului Oradea, extinsă cu fonduri europene

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share