Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Corteva a avut câștiguri în creștere în prima parte a anului

Compania Corteva Agriscience pune la dispoziția acestora hibrizi speciali, iar rezultatele nu întârzie să apară, bineînțeles că nici fermierii campioni.

Compania agricolă Corteva a raportat rezultatele financiare din al doilea trimestru și prima jumătate a anului 2022, cu proiecții de vânzări nete și câștiguri anuale  în creștere.

Compania Corteva, Inc. a raportat rezultatele financiare pentru al doilea trimestru și cele șase luni încheiate la 30 iunie.

 

Prezentarea generală a rezultatelor financiare pentru T2 2022
 

Vânzări nete

 

Venituri din op. Cont. (După impozitare)

 

EPS (Câștig pe acțiune)

GAAP $6.25B $1.00B $1.37
vs. T 2 2021 +11% (2)% – %
Vânzări organice Operating EBITDA1 Operating EPS1
NON-GAAP $6.35B $1.72B $1.64
vs. T 2 2021 +13% +18% +17%
Prezentare generală a rezultatelor H1
 

Vânzări nete

 

Venituri din op. Cont. (După impozitare)

 

EPS (Câștig pe acțiune)

GAAP $10.85B $1.58B $2.16
vs. 1H 2021 +11% (3)% (1)%
Vânzări organice Operating EBITDA Operating EPS
NON-GAAP $11.19B $2.76B $2.61
vs. 1H 2021 +14% +17% +19%

Principalele evoluții din prima jumătate a anului 2022

  • În prima jumătate a anului 2022 vânzările nete au crescut cu 11% față de anul precedent, cu câștiguri pe ambele segmente. Vânzările organice au crescut cu 14% în aceeași perioadă a anului, generate de sporuri procentuale de două cifre în toate regiunile.
  • Vânzările nete de semințe au crescut cu 3% și vânzările organice au crescut cu 6% pe an, cu câștiguri notabile în EMEA, parțial afectate de reducerea volumului de porumb și rapiță din America de Nord. Prețul s-a majorat cu 7% la nivel global datorită execuției continue a strategiei asumate și a măririi costurilor de producție.
  • Vânzările nete pe segmentul de produse de protecția plantelor s-au majorat cu 24%, iar vânzările organice au crescut cu 28%, regiunile America de Nord și America Latină fiind lideri de vânzări. Creșterile în volum au fost determinate de cererea timpurie din America Latina și de lansările noilor produse, incluzând erbicidele Enlist și Arylex și fungicidul Onmira. Majorarea prețurilor au reflectat o execuție puternică în toate regiunile ca răspuns la creșterea de natură inflaționistă a costurilor.
  • În standardul GAAP, veniturile și câștigul per acțiune (EPS) din operațiuni continue au fost 1.58 miliarde $, respectiv 2.16 $ pe acțiune pentru prima jumătate din 2022. EBITDA operațional a fost de 2.76 miliarde $, o îmbunătățire cu 17% față de anul precedent, datorită execuției solide a politicii de prețuri și a câștigurilor din volum în toate regiunile, parțial afectate de inflație și de variații negative ale cursului valutar. Câștigul pe acțiune (EPS operațional) a fost de 2.61 $, în creștere cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut.
  • Conducerea companiei a oferit estimări privind vânzările nete și EBITDA operațional pentru tot anul 2022. Compania se așteaptă ca vânzările nete să fie cuprinse între 17.2 miliarde și 17.5 miliarde $ și EBITDA operațional între 2.95 miliarde și 3.10 miliarde $. EPS operațional este așteptat să fie între 45 $ și 2.60 $ pe acțiune.
  • Compania a anunțat o creștere anuală de ~7%  a dividendelor pentru trimestrul al treilea, reflectând concentrarea asupra returnării capitalului către acționari.

Compania anunță finalizarea revizuirilor strategice ale portofoliului

  • În ceea ce privește realinierea business-ului care a fost anunțată anterior, compania a finalizat revizuirile strategice ale portofoliului, menite să perfecționeze strategia companiei și să accelereze creșterea pe termen scurt și lung.
  • Rezultatul acestei analize reprezintă planul companiei de a ieși din zonele geografice și liniile de produs non-strategice, marcând în același timp piețele și culturile de bază care reprezintă actualmente peste 95% din vânzările nete totale și 99% din EBITDA operațional.
  • In vederea implementării acestor decizii legate de portofoliu compania își va direcționa investițiile pe furnizarea unor soluții diferențiate și sustenabile care să răspundă necesităților cultivatorilor, valorificând progresele în securitatea alimentară globală și ținând cont de schimbările climatice.
  • Compania își optimizează costurile pentru a permite atât o creștere a agilității ei, cât și asumarea unei responsabilități mai mari pentru performanța celor două unități: segmentul de semințe și segmentul de produse de protecția plantelor.
  • Drept urmare, compania se așteaptă să înregistreze costuri totale pentru restructurări și alte taxe de 400 milioane $ până în al doilea trimestru al anului 2023; dintre acestea aproximativ jumătate vor reprezintă plăți în numerar.
  • În al doilea trimestru al anului 2022, compania a înregistrat cheltuieli de restructurare și alte taxe în valoare de 68 milioane $, dintre care 45 milioane $ aferente ieșirii din Rusia.
  • Ca urmare a acestor acțiuni, compania se așteaptă să realizeze economii de peste 200 milioane $ până în 2025.
  • Alte informații suplimentare cu privire la strategia companiei vor fi anunțate în 13 septembrie, cu ocazia Company’s Investor Day 2022.

Impactul pozitiv al noilor produse precum Enlist pentru 2022

  • Compania a livrat aproximativ 980 milioane $ în vânzări pentru sistemul Enlist în prima jumătate a anului, o creștere de peste 60% față de prima jumătate a anului 2021.
  • Compania și-a mărit perspectivele de penetrare a  pieței pentru Enlist E3 în  2022 la mai mult de 45% din suprafața de soia din SUA, în creștere cu 40% față de estimarea anterioară.
  • Compania estimează că mai mult de 80% din hectarele Enlist E3 vor primi o aplicare de erbicid Enlist, reflectând cererea puternică de pe piață și impresia pozitivă din partea cultivatorilor cu privire la ușurința și simplitatea sistemului.

Rezumatul trimestrului II 2022

Pentru al doilea trimestru încheiat la 30 iunie 2022, vânzările nete au crescut cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările organice au crescut cu 13%, având loc creșteri în toate regiunile. Volumul a crescut cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cererea de produse noi și diferențiate de protecția plantelor, împreună cu cererea timpurie puternică din America Latină, a condus la o creștere netă de două cifre a vânzărilor pentru acest segment, cu o creștere a vânzărilor organice de 28%. Volumele mai mici de semințe au fost determinate de reducerea suprafețelor de porumb și de constrângerea în ceea ce privește aprovizionarea cu semințe de rapiță din America de Nord.

Prețul a crescut cu 9% față de anul anterior, reflectând execuția continuă a strategiei companiei pentru valoarea și recuperarea costurilor de intrare mai mari. În standardul GAAP veniturile din operațiunile continue după impozitul pe venit au fost de 1 miliard $ în trimestrul doi din 2022. EBITDA operațional pentru al doilea trimestru a fost de 1.72 miliarde $, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului trecut.

 

T2

 

T2

 

%

 

%

(în milioane $, exceptând cazul când se menționează altfel) 2022 2021 Variație Variație organică
Vânzări nete $6,252 $5,627 11% 13%
America de Nord $4,078 $3,842 6% 6%
EMEA $858 $710 21% 34%
America Latină $833 $588 42% 35%
Asia Pacific $483 $487 (1)% 7%

 

 

1H

 

1H

 

%

 

%

(în milioane $, exceptând cazul când se menționează altfel) 2022 2021 Variație Variație organică
Vânzări nete $10,853 $9,805 11% 14%
America de Nord $6,083 $5,585 9% 9%
EMEA $2,440 $2,312 6% 19%
America Latină $1,483 $1,106 34% 31%
Asia Pacific $847 $802 6% 13%

Rezumat segment semințe

Vânzările nete pentru segmentul semințe au fost de 3.9 miliarde $ în al doilea trimestru al anului 2022, de la 3.8 miliarde $ în al doilea trimestru din 2021. Creșterea vânzărilor a fost determinată de o creștere de 7% a prețurilor, parțial compensată de o scădere de 1% a volumului și de un impact nefavorabil de 2% din cauza ratelor de schimb valutar.

Creșterea prețului a fost determinată de o execuție puternică la nivel global. Prețurile la porumb și soia au fost în creștere cu 6%, respectiv 8%. Scăderea volumului a fost determinată de reducerea suprafețelor de porumb din America de Nord și de constrângerile legate de aprovizionare cu semințe de rapiță din America de Nord și cu semințe de porumb din America Latină, care nu au putut fi compensate de câștigurile datorate soiei în EMEA și America de Nord. Impactul valutar nefavorabil a fost generat de variația cursului lirei turcești și de cel al euro.

EBITDA operațional pe segment a fost de 1.2 miliarde $ în al doilea trimestru al anului 2022, în creștere cu 10% față de al doilea trimestru al anului 2021. Execuția prețurilor și acțiunile continue privind eficientizarea costurilor  și a productivității au fost afectate de costurile mai mari de aprovizionare și transport, de impactul nefavorabil al cursurilor valutare  și de volumele mici de porumb și rapiță din America de Nord. EBITDA operațional pe segment s-a îmbunătățit cu 170 de puncte de bază față de aceeași perioadă a anului trecut.

 

T2

 

T2

 

%

 

%

(în milioane $, exceptând cazul când se menționează altfel) 2022 2021 Variație Variație organică
 

America de Nord

 

$3,235

 

$3,104

 

4%

 

4%

EMEA $359 $298 20% 34%
America Latină $206 $234 (12)% (13)%
Asia Pacific $147 $144 2% 9%
Total T2

Vânzări nete semințe

 

$3,947

 

$3,780

 

4%

 

6%

EBITDA operațional semințe T2  

$1,240

 

$1,123

 

10%

 

N/A

Vânzările nete de semințe au fost de 6.5 miliarde $ în prima jumătate a anului 2022, în creștere de la aproximativ 6.3 miliarde $ în prima jumătate a anului 2021. Creșterea vânzărilor a fost determinată de o creștere de 7% a prețurilor. Acest câștig a fost parțial compensat de o scădere de 1% a volumului și de un impact valutar nefavorabil de 3%.

Creșterea prețului a fost determinată de o execuție puternică la nivel global condusă de America de Nord și EMEA, cu prețuri pentru porumb și soia fiecare în creștere cu 7% la nivel global. Scăderea volumului a fost determinată de reducerea suprafețelor de porumb din America de Nord și de constrângerile legate de aprovizionare cu semințe de rapiță din America de Nord și de porumb din America Latină, care nu putut fi  compensate de câștigurile datorate soiei în EMEA și America de Nord. Impactul valutar nefavorabil a fost generat de variația cursului lirei turcești  și al Euro.

EBITDA operațional pe segment a fost de 1.8 miliarde $ în prima jumătate a anului 2022, în creștere cu 4% față de prima jumătate a anului 2021. Execuția prețurilor și acțiunile continue privind eficientizarea costurilor și a productivității au fost afectate de costurile mai mari de aprovizionare și transport, de impactul nefavorabil al cursurilor valutare, de volumele mici din America de Nord și de impactul nefavorabil de la an la an al reevaluării unei investiții de capital deținute anterior.

 

1H

 

1H

 

%

 

%

(în milioane $, exceptând cazul când se menționează altfel) 2022 2021 Variație Variație organică
 

America de Nord

 

$4,419

 

$4,314

 

2%

 

3%

EMEA $1,285 $1,245 3% 17%
America Latină $529 $508 4% 5%
Asia Pacific $238 $205 16% 24%
Total 1H

Vânzări nete semințe

 

$6,471

 

$6,272

 

3%

 

6%

1H Semințe EBITDA operațional  

$1,809

 

$1,740

 

4%

 

N/A

Rezumat segment protecția plantelor

Vânzările nete pentru segmentul de protecție al plantelor au fost de aproximativ 2.3 miliarde $ în al doilea trimestru al anului 2022, comparativ cu 1.8 miliarde $ în al doilea trimestru din 2021. Rezultatul s-a datorat unei majorări de 14% a volumului de vânzări și a unei creșteri de 14% a prețurilor. Aceste câștiguri au fost afectate parțial de impactul negativ al portofoliului, evaluat la 1% și de un impact negativ asupra cursului valutar evaluat la 2 %.

Creșterile de volum au fost determinate de introducerea continuă a produselor noi precum erbicidul Enlist și fungicidul Onmira , împreună cuplate in această perioadă cu cererea timpurie puternică din America Latină.

Majorarea prețurilor a fost determinată de creșterea din America de Nord și America Latină, inclusiv de costurile  mai mari ale companiei cu  materiile prime și cu cele   logistice. Impactul valutar nefavorabil a fost generat mai ales de evoluția euro. Impactul asupra portofoliului a fost determinat de o cesionare în regiunea Asia Pacific.

EBITDA operațional pe segment a fost de 509 milioane $ în al doilea trimestru al anului 2022, în creștere cu 38% față de 2021. Creșterea prețurilor și a volumului, precum și acțiunile continue privind costurile au compensat atât impactul nefavorabil al cursului valutar, cât și costurile de achiziție mai ridicate. Marja EBITDA pe segment s-a îmbunătățit cu 200 de puncte de bază față de perioada anterioară a anului.

 

T2

 

T2

 

%

 

%

(în milioane $, exceptând cazul când se menționează altfel) 2022 2021 Variație Variație organică
 

America de Nord

 

$843

 

$738

 

14%

 

15%

EMEA $499 $412 21% 34%
America Latină $627 $354 77% 67%
Asia Pacific $336 $343 (2)% 6%
Total vânzări nete T2 protecția plantelor  

$2,305

 

$1,847

 

25%

 

28%

EBITDA operațional protecția plantelor T2  

$509

 

$370

 

38%

 

N/A

Vânzările nete pentru produsele de protecția plantelor au fost de aproximativ 4.4 miliarde $ în prima jumătate de anului 2022 comparativ cu 3.5 miliarde$ în prima jumătate a anului 2021. Creșterea vânzărilor a fost determinată de o creștere de 16% a volumului și de o creștere de 12% a prețului. Aceste câștiguri au fost parțial afectate  de un impact negativ  de 3% al cursului valutar  și de un impact negativ asupra portofoliului de 1%.

Creșterile de volum au fost determinate de introducerea continuă a produselor noi precum erbicidele Enlist și Arylex și fungicidul Onmira , cu vânzări de produse noi de peste 60% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, compania a avut o cererea timpurie puternică în America Latină.

Majorarea prețurilor a fost determinată de creșterea din America de Nord, inclusiv de costurile mai mari ale companiei  pentru materii prime și de costurile logistice crescute. Impactul valutar nefavorabil a fost generat de evoluția lirei turcești și a celei a Euro. Impactul portofoliului a fost determinat de o cesionare în Asia Pacific.

EBITDA operațional pe segment a fost de 1.0 miliarde $ în prima jumătate a anului 2022, în creștere cu 45% față de 2021. Creșterea prețurilor și a volumului, precum și acțiunile continue privind costurile au compensat atât impactul nefavorabil al cursului valutar, cât și costurile de achiziție mai ridicate. Marja EBITDA pe segment s-a îmbunătățit cu 320 de puncte de bază față de perioada anterioară, în mare parte determinată de execuția prețurilor și de tehnologia nouă și diferențiată.

 

1H

 

1H

 

%

 

%

(în milioane $, exceptând cazul când se menționează altfel) 2022 2021 Variație Variație organică
America de Nord  

$1,664

 

$1,271

 

31%

 

31%

EMEA $1,155 $1,067 8% 21%
America Latină $954 $598 60% 53%
Asia Pacific $609 $597 2% 9%
Total 1H vânzări nete produse de protecția plantelor  

$4,382

 

$3,533

 

24%

 

28%

1H protecția plantelor EBITDA operațional  

$1,000

 

$691

 

45%

 

N/A

Perspective actualizate pentru anul 2022

Perspectivele pentru agricultură rămân solide în ciuda volatilității recente a prețurilor legate de materiilor prime. Compania se așteaptă la o cerere record pentru cereale și semințe oleaginoase în anul 2022, care ar trebui să sprijine prețurile materiilor prime având în vedere că stocurile finale rămân sub presiune. Bilanțurile cultivatorilor și nivelurile de venit rămân sănătoase, în ciuda creșterii costurilor de intrare pentru combustibil și îngrășăminte, ceea ce îi determină pe clienți să prioritizeze tehnologia pentru a-și maximiza rentabilitatea.

Ca urmare, compania și-a actualizat proiecțiile furnizate anterior privind anul 2022 – creșterea așteptărilor privind vânzările și câștigurile pentru aceasta perioadă. Corteva se așteaptă la venituri nete cuprinse între 17.2 miliarde $ și 17.5 miliarde $, care, în medie, reprezintă o creștere netă a vânzărilor de aproximativ 8% și o creștere organică a vânzărilor de 11%.

Compania estimează că segmentul EBITDA operațional va fi între 2.95 miliarde $ și 3.10 miliarde $, care la jumătatea anului reprezintă o creștere estimată a EBITDA operațional de 17%. EPS (câștigul pe acțiune) operațional a fost ajustat, între 2.45 și 2.60 $ pe acțiune.

Corteva declară că nu poate să reconcilieze rezultatele financiare viitoare non-GAAP cu cele GAAP din SUA; compania nu poate previziona, fără a face eforturi nerezonabile, apariția anumitor evenimente ulterioare semnificative asupra cărora nu are niciun fel de control.

Conferință online cu investitorii pentru al doilea trimestru

Compania va organiza o conferință on-line cu investitorii pentru a prezenta rezultatele celui de-al doilea trimestru și prima jumătate a anului 2022. Prezentarea care va însoți conferința on-line poate fi găsită pe site-ul companiei, la pagina ’’Investor ‘’Events and Presentations’’. O înregistrare a acestui eveniment va putea fi găsită pe site-ul companiei, pe Investor Events and Presentations page.

Corteva este o companie globală, eminamente agricolă, tranzacționată pe bursă, care combină inovația de vârf din industrie, implicarea clienților și execuția operațională pentru a oferi soluții la cele mai mari provocări agricole din lume. Corteva generează opțiuni avantajoase pe piață prin strategia sa unică de distribuție, împreună cu mixul său echilibrat și divers de semințe, produse de protecția a plantelor și servicii digitale la nivel mondial.

Având în portofoliu unele dintre cele mai cunoscute mărci din agricultură și o linie de produse și tehnologii de top în industrie, care pot genera creșteri viitoare, compania s-a angajat să colaboreze cu părțile interesate din întreg sistemul alimentar, contribuind la promisiunea de a îmbogăți viața celor care produc și a celor care consumă și asigurând progresul generațiilor viitoare. Mai multe informații sunt disponibile pe www.corteva.ro

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Soluția tehnică produsă de studenți la Cluj câștigă Innovation Labs 2022

Articolul următor
Listarea MET pe segmentul de acțiuni al Sistemului Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București (BVB) a fost precedată de o ofertă publică inițială (OPI).

Meta Estate Trust a intrat pe Piața AeRO

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share