Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Prima autostradă a Sălajului, spre Bihor sau spre Cluj?

Tronsonul către județul Bihor al Autostrăzii Transilvania (A3) este creditat cu șanse mai mari de finalizare decât cel spre Cluj.
Autostrada Transilvania se construiește pe bucățele, de 17 ani încoace | Foto: API

Tronsonul către județul Bihor al Autostrăzii Transilvania (A3) este creditat acum cu șanse mai mari de finalizare decât cel spre Cluj.

Deși existau toate premisele ca 2023 să fie un an record la kilometri de autostradă realizați, schimbarea ministrului transporturilor face ca 2022 să rămâne în istorie ca un an mediocru la numărul de kilometri de autostradă și drum expres inaugurați, susține consilierul județean sălăjean Nicolae Olar.

“Dacă ne referim la 2023 și la județul nostru, deși trebuiau finalizate mai multe tronsoane de autostradă în Sălaj, după cum stau lucrurile, se pare că doar tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău are șanse de inaugurare anul viitor, undeva la începutul verii. Asta dacă totul merge bine și guvernul nu bagă bețe în roate, cum a făcut-o pe alte tronsoane.

Sectorul Nădășelu – Zimbor (30 kilometri) are din ce în ce mai puține șanse să fie dat în trafic anul viitor. De ce? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a aprobat nici până astăzi cele două modificări de soluții tehnice la Nădășelu și Topa Mică”, afirmă Olar.

Tronsonul către județul Bihor al Autostrăzii Transilvania (A3) este creditat cu șanse mai mari de finalizare decât cel spre Cluj.

“Inaugurarea în avans la Poarta Sălajului, imposibilă”

“Fiecare zi de indecizie și tergiversare amână deschiderea, tot mai improbabilă. Pe tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului inaugurarea înainte de termen, în 2023, este practic imposibilă. În concluzie, vom avea ceva șanse de un petec de autostradă în 2023 în Sălaj. Puțin, foarte puțin față de ceea ce are nevoie județul nostru și puțin față de ceea ce s-ar fi întâmplat dacă autoritățile și-ar fi făcut datoria”, spune consilierul.

“Certă în 2023 este inaugurarea celor 13,5 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău, sperăm în luna mai. Dar, clasic, CNAIR este prinsă iar cu temele nefăcute: nu s-a hotărât ce soluție de conectare va cere turcilor de la Nurol să execute la Porț. Fără ea, lotul este muzeu”, consideră Asociația Pro Infrastructură (API).

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Strabag, demonstrație de forță pe legătura cu Oradea

“2022 va rămâne în istorie tot ca un an mediocru la numărul de kilometri de autostradă și drum expres inaugurați: 53, în jurul mediei multianuale obișnuite. Circulăm pe DX 12 Balș – Slatina (40 km) și în decembrie ne dăm și pe Sibiu – Boița (13 km), apropiindu-ne la mustață de borna simbolică de 1.000 km: 954 km de autostradă și 39 km de drum expres.
Dacă toate planetele se aliniază și câteva minuni se întâmplă pe ici pe colo, scenariul ultraoptimist ne dă 167 km de autostradă și drum expres dați în trafic în 2023, un record absolut pentru țara noastră.
Dar dacă timpul trece leafa merge, autoritățile dorm pe ele, nu iau urgent deciziile potrivite, nu rezolvă birocrația, nu deblochează șantierele și lasă antreprenorii să tragă liniștiți de contracte, atunci probabil că și în 2023 vom aduna doar loturile sigure: A0 Sud A2-DN6, DX 12 Slatina – Colonești și A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău, total 78 km. Dezamăgitor, însă într-adevăr peste medie, 2013 fiind ultima dată când România a depășit borna de 80 km noi într-un an.
Finalul de sezon și ieșirea din iarnă sunt decisive. Acum e timpul să se ia măsurile critice necesare pentru a transforma 2023 în anul record pe care ni-l dorim cu toții. În Nord-Vest, pe drumul de legătură dintre A3 și Centura Oradea, austriecii de la Strabag fac o demonstrație de forță și au șanse foarte bune să deschidă cei 13 km de drum expres veritabil spre finalul anului 2023, înainte de termen”, conform API.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Drumurile colectoare și pasajul pentru centrul de transport intermodal Oradea, prin PNRR

Articolul următor

Primul hub de inovație medicală – Biodyssey - a fost lansat la Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share