Tronsonul către județul Bihor al Autostrăzii Transilvania (A3) este creditat acum cu șanse mai mari de finalizare decât cel spre Cluj.
Deși existau toate premisele ca 2023 să fie un an record la kilometri de autostradă realizați, schimbarea ministrului transporturilor face ca 2022 să rămâne în istorie ca un an mediocru la numărul de kilometri de autostradă și drum expres inaugurați, susține consilierul județean sălăjean Nicolae Olar.
“Dacă ne referim la 2023 și la județul nostru, deși trebuiau finalizate mai multe tronsoane de autostradă în Sălaj, după cum stau lucrurile, se pare că doar tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău are șanse de inaugurare anul viitor, undeva la începutul verii. Asta dacă totul merge bine și guvernul nu bagă bețe în roate, cum a făcut-o pe alte tronsoane.
Sectorul Nădășelu – Zimbor (30 kilometri) are din ce în ce mai puține șanse să fie dat în trafic anul viitor. De ce? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a aprobat nici până astăzi cele două modificări de soluții tehnice la Nădășelu și Topa Mică”, afirmă Olar.
“Inaugurarea în avans la Poarta Sălajului, imposibilă”
“Fiecare zi de indecizie și tergiversare amână deschiderea, tot mai improbabilă. Pe tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului inaugurarea înainte de termen, în 2023, este practic imposibilă. În concluzie, vom avea ceva șanse de un petec de autostradă în 2023 în Sălaj. Puțin, foarte puțin față de ceea ce are nevoie județul nostru și puțin față de ceea ce s-ar fi întâmplat dacă autoritățile și-ar fi făcut datoria”, spune consilierul.
“Certă în 2023 este inaugurarea celor 13,5 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău, sperăm în luna mai. Dar, clasic, CNAIR este prinsă iar cu temele nefăcute: nu s-a hotărât ce soluție de conectare va cere turcilor de la Nurol să execute la Porț. Fără ea, lotul este muzeu”, consideră Asociația Pro Infrastructură (API).
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.