Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiul de fezabilitate pentru Centura Vest Timișoara se va face cu bani europeni

Compania Națională De Administrare A Infrastructurii Rutiere, în calitate de beneficiar și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, au convenit, în data de 06.09.2022, încheierea Contractului de Finanțare nr.160 pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru “Varianta de Ocolire Timisoara Vest””,  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii in rețeaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.); pregătirea documentației de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări și asigurarea asistenței tehnice necesară beneficiarului în perioada derulării procedurilor de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări.

Scopul contractului este construirea unei variante de ocolire a orașului Timișoara din zona intersecției DN69 cu DJ591 ce va ocoli orașul prin vest, făcând legătura cu DN 69, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță, a vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport prin crearea unei căi de comunicație moderne cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului și devierea traficului de tranzit în apropierea orașului, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării, reducerea numărului de accidente rutiere.

Valoarea totală a proiectului este de 5.051.716,99 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3.623.296,16 lei, 15% contribuția proprie 639.404,20 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului va fi 36 luni, respectiv între data 01.01. 2021 și 31.12. 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Investiția se ridică la 5 milioane de euro, a spus Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez România

Fabrica Blachotrapez se extinde pe 2,5 ha

Articolul următor

Vadu Crișului se pregătește de sărbătoare

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share