Maraton de business la investițiile franceze: Oradea, Turda, Cluj-Napoca

Caravana inițiată de Camera Franceză de Comerț, Industrie și Agricultură în România (CCIFER) și Clubul Francofon de Afaceri din Cluj (CFAC) a cuprins trei orașe din Transilvania.

Turneul de afaceri a cuprins vizite la 10 companii din cele două județe | Foto: CCIFER

Caravana inițiată de Camera Franceză de Comerț, Industrie și Agricultură în România (CCIFER) și Clubul Francofon de Afaceri din Cluj (CFAC) a cuprins trei orașe din Transilvania.

Organizat de CCIFER și CFAC, cu sprijinul Agenției Consulare a Franței (ACF) la Cluj, maratonul a adunat 500 de participanți, timp de patru zile, la Oradea, Cluj-Napoca și Turda. Comunitatea de business franco-română locală, formată din lideri și experți din companii, mediul academic și autorități locale, s-a întâlnit pentru a discuta despre atractivitatea de business și relația universităților cu companiile din regiune.

Agenda s-a concentrat pe vizite la companii, întâlniri business to business, prezentări ale startup-urilor, ce au avut rolul de a exemplifica unele dintre cele mai importante sectoare de activitate din zonă și de a crea cadrul unor noi oportunități de transfer de expertiză și business. De la începutul anului, 2.000 de persoane, dintre care 700 de studenți, din 12 orașe, au luat parte la evenimentele maratonului CCIFER.

Atractivitatea economică a orașelor și zonelor metropolitane, forța de muncă, inserția profesională, parteneriatul public-privat, potențialul pentru proiecte de noi investiții, colaborarea dintre mediile de afaceri și academic s-au aflat în atenția companiilor, instituțiilor francofone, universităților și autorităților din Bihor și Cluj.

Dialoguri aplicate cu managerii companiilor

10 companii prezente în centrul și în vestul țării, cu profil auto, construcții și de infrastructură și-au deschis porțile pentru a găzdui întâlniri cu mediul de afaceri franco-român, reunit de CCIFER. Li s-au adăugat două instituții de prestigiu, Universitatea din Oradea și Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj, unde au avut loc dialoguri aplicate cu managementul și ateliere de orientare în carieră pentru studenți.

CCIFER a sărbătorit Ziua Internațională a Educației în mijlocul lor, la UBB. 150 de studenți de la facultăți cu profil economic, administrativ cu specializări în afaceri europene, administrarea afacerilor, relații internaționale, studii europene, management performant, administrație europeană au interacționat cu companiile cu capital francez sau românesc din București și Cluj (Orange, Leroy Merlin, Brinel).

Tinerii au aflat despre oportunitățile de angajare, cum să se înscrie la un stagiu de practică într-o companie, ce programe de antreprenoriat există, cum se pot antrena de timpuriu pentru o carieră de succes.

Pentru a se conecta mai bine la realitățile dintr-un business la început de drum, au avut șansa de a participa la sesiuni de pitch cu startup-uri accelerate de platforma Orange Fab: Kfactory, Telios Care, Rastel.io, Hygge, PackE, Zevo Tech. În paralel, maratonul a adus pe agenda autorităților locale prezentarea unor proiecte prioritare de investiții, potențialul de dezvoltare al județelor și facilitățile pentru noi investiții.

Scurtcircuite la aprovizionare și infrastructura rutieră

«E important să păstrăm această dinamică a întâlnirilor la toate nivelurile pe care maratonul le face posibile pentru competitivitatea României. De la începutul anului am ajuns în 13 orașe, la nivel regional. Sunt proiecte de investiții ce urmează a fi realizate din fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Însă persistă slăbiciuni în lanțurile de aprovizionare și în zona de infrastructură rutieră, strâns legată de activitatea multora dintre furnizori. Am pus accent pe forța de muncă deoarece există îngrijorări în rândul companiilor în ceea ce privește recrutarea. Avem realmente nevoie de parteneriate durabile între universități și mediul de afaceri local pentru a integra în câmpul muncii tineri pregătiți pentru meserii specifice.

Studenții pe care i-am întâlnit ne-au demonstrat încă o dată că sunt o sursă valoroasă de creativitate și inovație și că ei vor trasa și proiecta planurile de business în viitor. Este important să îi susținem prin exemple de reușită ale companiilor. I-am invitat să urmărească platforma noastră, franco-jobs.com,  și să consulte publicația Ghidul de stagii”, a declarat Adriana Record, director executiv CCIFER.

   

Companiile vizitate în turneu

ORADEA

TURDA

CLUJ-NAPOCA

Evenimente multe, într-o perioadă scurtă

În 2019, CCIFER a lansat un nou concept de evenimente de business, care concentrează într-o perioadă scurtă, de câteva zile, numeroase evenimente cu profiluri diferite în capitală și în țară. Acestea au rolul de a reuni mediile de afaceri și academic, autoritățile publice în jurul unor subiecte și provocări socio-economice ale căror soluții pot fi găsite prin colaborare.

Maratonul de business este un format inovator care își propune să consolideze parteneriatele regionale, precum și să ofere vizibilitate nevoilor actorilor publici și privați în susținerea dezvoltării durabile a regiunilor României. CCIFER este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, comunităților, companiilor și României.

Aceasta reunește 550 de companii franceze și române. Companiile membre sunt lideri în diverse sectoare de activitate ale economiei locale. CCIFER exprimă o poziție comună a investitorilor francezi în România în dialogul public-privat, alături de alte organizații de profil, respectiv Coaliția pentru Dezvoltarea României.

Exit mobile version