Construcția Centurii Sud de ocolire a Timișoarei e mult în urmă. Ministrul Grindeanu impune termene intermediare

Pentru că nu a fost ”cuminte”, constructorul italian care se ocupă cu realizarea Centurii Sud de ocolire a Timișoarei a fost pus să dea termene intermediare pentru finalizarea pe porțiuni a obiectivului rutier, pentru ca măcar o parte din acesta să fie deschis circulației. Societatea se află deja la cel de-al doilea cartonaș roșu de la CNAIR, deci e aproape de o reziliere a contractului, ceea ce nimeni nu își dorește.

Primul segment pe care se va putea circula ar urma să fie cel dintre Moșnița și Remetea Mare. Vineri, reprezentanții Tirrena Scavi au convenit cu reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor impunerea de termene intermediare pentru lucrări, în așa fel încât să nu se ajungă la rezilierea contractelor.

Această bucată a centurii avea termen de predare decembrie 2022 inițial. Cum așa ceva nu va fi posibil, s-a ales predarea pe tronsoane, iar primul ar trebui deschis în primăvară. Este vorba despre Moșnița – Remetea Mare, în mai 2023. La scurt timp ar trebui deschis și tronsonului Șag – Giroc.

„O să vă transmitem termene asumate de aceste companii pentru ducerea la bun sfârșit a acestor două contracte. Le-am cerut termene intermediare. Dacă vorbim de Centura Sud, ar trebui ca în mai să se dea drumul, asta și-au asumat cei de la Tirrena Scavi, să se dea drumul de la Moșnița la Remetea, în iunie de la intersecția Șagului până la Giroc. În noiembrie 2023 ar urma să fie dată în circulație în întregime”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Exit mobile version