Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Sinohydro: “Terminăm Centura Zalăului anul viitor”

Managerii locali ai Sinohydro au fost convocați la sediul municipalității zălăuane
Managerul de proiect Li HuQiang a venit la primărie însoțit de traducătorul Fan Xiaohi

Conducerea din România a companiei chineze a promis finalizarea obiectivului în 2023, în condițiile în care stadiul proiectului este acum de doar 35%.

Managerii locali ai Sinohydro au fost convocați la sediul municipalității zălăuane după ce au apărut critici asupra vitezei de concretizare a proiectului. Primarul Ionel Ciunt s-a întâlnit cu reprezentanții companiei pentru a-i prezenta stadiul lucrărilor la varianta de ocolire a Zalăului.

“Am avut o întâlnire cu Li HuQiang, manager de proiect, și cu Fan Xiaohi, traducător – reprezentanții antreprenorului. Am evoluat stadiul lucrărilor și a fost prezentat un calendar privind evoluția proiectului. Astăzi procentul de realizare este de 35%. Antreprenorul apreciază că, anul viitor, proiectul va fi finalizat.

Având în vedere că este un proiect extrem de important pentru comunitate noastră, am arătat încă o dată disponibilitate de a da tot sprijinul ca lucrările să evolueze într-un sens pozitiv”, a transmis edilul zălăuan.

Chinezii pot împinge lucrările până în 2024

Contractul de finanțare pentru etapa 2 a centurii, între Drumul Național 1F, km 79+625-DJ 191C” a fost semnat în 2020, prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Valoarea proiectului este de 240 de milioane de lei. 85% este aportul UE din Fondul European de Dezvoltare Regională (172 milioane), 15% contribuția proprie (30 milioane), 38 milioane cheltuieli neeligibile, inclusiv taxa pe valoarea adăugată.

Municipalitatea a precizat că durata de implementare este de 47 luni, respectiv între 1 februarie 2020 și 31 decembrie 2023. La termenul limită se adaugă, dacă este cazul, perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

“Dealurile de pe traseu o iau la vale”

“Șansele să circulăm pe porțiunea nouă din șoseaua de centură a Zalăului tocmai au devenit nule. Zilele trecute am relatat că, din cauza faptului că autoritățile nu își fac treaba, porțiunile sălăjene din Autostrada Transilvania sunt tot mai departe de a fi finalizate la termen.

O nouă veste, deloc îmbucurătoare, acum și de pe Centura Zalăului. După ce că șantierul mergea cu frâna de mână trasă și era într-o mare întârziere, acum au început și dealurile să o ia la vale”, a avertizat consilierul județean Nicolae Olar.

Asociația Pro Infrastructură (API) preciza că ordinul de începere la etapa II a centurii a fost dat în 25 septembrie 2020, contractul fiind semnat cu compania deținută de statul chinez cu două luni înainte, iar termenul inițial de de finalizare era 23 martie 2023. Traseul variantei are 5,5 km şi este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe.

Drumul va avea o lăţime de 10 m, cu 7 m partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată. Proiectul include cinci viaducte şi două poduri. Varianta Zalău asigură legătura între DN 1F (Cluj-Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Salvatorii montani din Satu Mare beneficiază de o antenă performantă

Articolul următor
Directorul TransylvaniaOpen, Patrick Ciorcilă, și-a dezvăluit ambiția de a achiziționa o licență de categorie WTA 500

Ciorcilă Jr și-a propus să dubleze valoarea Transylvania Open

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share