“Putem scăpa de coșmarul drumului Cluj – Mureș în 2023”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat asocierea dintre societățile Strabag și Geiger drept câștigătoare a contractului pentru tronsonul din Autostrada Transilvania (A3).

Asociația Pro Infrastructură (API) susține că anul viitor se va putea circula exclusiv pe autostradă între Cluj-Napoca și Târgu Mureș.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat asocierea dintre societățile Strabag și Geiger drept câștigătoare a contractului pentru tronsonul din Autostrada Transilvania (A3). CNAIR a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor pe cei 15,7 km ai A3 Chețani – Câmpia Turzii.

“Aceasta este singura verigă lipsă dintre Nădășelu / Cluj-Napoca și Târgu Mureș și are o istorie zbuciumată. Licitația încheiată acum, odată cu parafarea contractului, a fost lansată în 20 iulie 2021. Câștigătorul inițial, Drum Asfalt – Trameco, a fost contestat de Strabag – Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanță.

După reevaluarea ofertelor CNAIR a desemnat în 8 august 2022, asocierea austriaco-germană ca fiind noul câștigător. Perdantul a atacat rezultatul reevaluării, dar nu a câștigat, iar contractul de 420 milioane lei merge la Strabag și Geiger care au la dispoziție 3 luni de proiectare și alte 18 de execuție lucrări, cu o garanție de 10 ani”, conform API.

“Somați” să emită repede ordinul de începere

“Chiar dacă nu sunt obligați, cei doi antreprenori au puterea tehnică și financiară și se pare că și motivația să facă o nouă figură frumoasă și să inaugureze lotul în decembrie 2023, înainte de termen.

Solicităm oficialilor CNAIR să emită ordinul de începere în cel mai scurt timp posibil. Le urăm constructorilor spor la treabă și sperăm să facă o demonstrație de forță și să scăpăm complet de coșmarul Drumul Național 15 între Cluj-Napoca și Târgu Mureș la sfârșitul anului viitor”, potrivit organizației.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version