Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

S-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 Poieni – Aleșd

CFR Infrastructură și Asocierea FCC Construccion – Gulermak – CCN au semnat joi, 10 noiembrie 2022, contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 (Poieni-Aleșd, 52,74 km) al magistralei de Cale Ferată Cluj-Episcopia Bihor. Contractul are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.

La semnarea contractului a fost prezent și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Din parta CFR SA contractul a fost semnat de către Alexandru Simu, director general, iar din partea executantului, Asocierea FCC Construccion – Gulermak – CCN, de către Carlos Pallares Rodriguez. Asocierea de proiectanți și constructori spanioli, francezi și turci are la dispoziție 42 de luni pentru finalizarea proiectului (6 luni-proiectare, 36 luni- execuție).

Lucrări

În cadrul contractului urmează să fie executate: modernizarea stațiilor Bratca și Aleșd,modernizarea unui număr de șapte halte de mișcare (Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan), modernizarea și construcția a șase puncte de oprire (Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd), modernizarea unor lucrări de artă (10 poduri, 91 podețe, două tuneluri la Șuncuiuș, cu o lungime totală de 191 m și la Peștera, cu o lungime de 86,20 m), construcția a două pasaje denivelate noi, montarea unor sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu, lucrări de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare. După finalizarea proiectului, trenurile de călători vor putea circula pe această porțiune cu viteza maximă de 160 km/oră, iar cele de marfă cu 120 km/oră.

Electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,7 km) este prevăzută inclusiv în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii PoieniAleșd, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord – Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reșim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Fortech, start-up-ul de software development, lansează Fortech Products pentru a ajuta industriile esențiale din România să inoveze cu ajutorul tehnologiei.

Fortech a lansat o divizie pentru "industriile esențiale" din România

Articolul următor
Construim în Zalău o centrală electrică fotovoltaică și vom reduce astfel cu 28% costurile cu energia electrică pentru iluminatul public și pentru clădirile publice.

Zalăul va avea centrală fotovoltaică de 1,4 milioane €

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share