Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Zis și făcut. Frasinul și Dimex au finalizat DJ 297 cu un an înainte de limită

Constructorul bistrițean Frasinul a finalizat lucrările în doar 13 luni față de cele 24 de luni avute la dispoziție, deși a fost nevoie, pe 90% din drum, de stabilizare cu lianți hidraulici, soluție folosită la mai mult la autostrăzi și drumuri intens circulate

În timp ce alte autorități sunt nevoite să prelungească finalizarea lucrărilor, Consiliul Județean Botoșani are o șosea concretizată în jumătate din termenul din contract.

Constructorul bistrițean Frasinul a finalizat lucrările în doar 13 luni față de cele 24 de luni avute la dispoziție, deși a fost nevoie, pe 90% din drum, de stabilizare cu lianți hidraulici, soluție folosită la mai mult la autostrăzi și drumuri intens circulate, potrivit Bistrițeanul.

Frasinul a finalizat de curând lucrările la Drumul Județean 297, din Botoșani, tronson de 26 km. Este vorba despre un contract de 86 de milioane de lei, plus taxa pe valoarea adăugată, adjudecat de Frasinul (lider de asociere) și Dimex 2000 Company. Fiecare și-a adjudecat jumătate din tronson.

Frasinul a reușit să finalizeze lucrarea datorită mobilizării exemplare de pe șantier. În permanență, constructorul a avut peste 100 de muncitori zilnic pe șantier, în unele zile, numărul lor a depășit 130. Constructorul a fost ajutat și de stația mobilă de betoane, care o însoțește la lucrările importante din alte județe.

„Stația noastră de beton produce 50 mc/h. Ca timp câștigi foarte mult să ai stația ta de betoane în șantier. Nu mai depinzi și de alți furnizori. La noi, la lucrările mari, e o practică curentă asta”, a declarat inginerul Alexandru Airinei.

Lucrările au inclus amenajarea a două poduri, 26 podețe transversale, 17.000 m de șanțuri trapezoidale, 5.200 m de rigolă carosabilă, 12.000 mp de trotuare, 76 de drumuri laterale, 3 km de parapet, 12 stații de autobuz.

Premiere în serie pentru România

Frasinul este societatea care a realizat, pentru prima oară în România, un drum cu o durată de viață cu 50% peste cele clasice. DJ 172 (1,8 km) are costuri de întreținere cu 30% mai mici, rezistență la traficul greu și o distanță de frânare mai scurtă. DJ 172 leagă localitățile Cociu, Mocod și Zagra. Frasinul și-a unit forțele cu MOL Group pentru realizarea unui tronsonului experimental în România.

Frasinul a testat bitumul cu polimeri de cauciuc. Deși a început cu lucrări în Bistrița-Năsăud, Frasinul a ajuns să realizeze apoi lucrări de poduri, asfaltare și civile în mai multe județe din țară: Mureș, Suceava, Târgu Jiu, Satu Mare sau Botoșani. Societatea a realizat investiții în tehnologie și infrastructură și se bazează pe trei stații de beton și două stații  de asfalt.

Societatea cu sediul în localitatea Anieș a realizat anul trecut afaceri de 189 de milioane de lei, în creștere de la 111 milioane în 2020, și un profit net de 5,9 milioane de lei, având 228 de angajați. Frasinul este controlată integral de către omul de afaceri Traian Larionesi.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Carbochim și-a mutat birourile administrative în noua locație din Bd. Muncii și urmează relocarea secțiilor de producție.

Carbochim și-a mutat sediul pe Bulevardul Muncii

Articolul următor
Fortech, start-up-ul de software development, lansează Fortech Products pentru a ajuta industriile esențiale din România să inoveze cu ajutorul tehnologiei.

Fortech a lansat o divizie pentru "industriile esențiale" din România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share