Municipiul Cluj-Napoca preia supremația în România, în fața capitalei, de Vinerea Neagră, ziua care precedă sezonul cumpărăturilor de Crăciun.
În premieră de Black Friday în țara noastră, Cluj-Napoca a ocupat primul loc în topul localităților după valoarea medie a comenzii per client la eMAG, urmat de București, Iași și Constanța. Black Friday a adus 560.000 de clienți care au cumpărat de la eMAG și de la cei 9.560 de vânzători parteneri.
Clienții au comandat produse de 644 de milioane de lei, cu 35 de milioane mai mult față de ediția precedentă. Numărul celor care au folosit opțiunea de a plăti în rate a crescut cu 43% față de anul trecut. Oamenii au pus mai multe produse în coșul de cumpărături. Fiecare comandă a conținut, în medie, 4,1 produse, și a avut valoarea de 1.170 de lei.
Categoriile de produse care au stârnit cel mai mare interes au fost: articole de băcănie, băuturi, jucării și articole pentru copii, produse de îngrijire personală, mobilă și articole pentru casă sau electronice și electrocasnice. Dintre categoriile speciale, carnea de porc, voucherele de reducere pentru bilete de avion Tarom, pachetele turistice și serviciile medicale au fost de interes pentru clienții eMAG.
„De Black Friday, peste jumătate de milion de români au făcut cumpărături de pe eMAG, unde au descoperit un uriaș mall digital de unde au cumpărat 2,2 milioane de produse de la aproape 10.000 de comercianți care vând pe Marketplace” a declarat Tudor Manea, CEO al eMAG.
Concluzii Black Friday la eMAG:
- Black Friday a accelerat plata cu cardul, metodă folosită pentru 63,2% dintre comenzi, confirmând faptul că oamenii preferă să folosească o metodă simplă și sigură de plată.
- Comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai înalt nivel, cu peste 81,9% din total.
- 51,8% dintre comenzi au fost plasate la easybox, iar 40.000 de colete au ajuns deja din seara zilei de Black Friday în locker, mulțumită productivității crescute realizate cu ajutorul automatizărilor de 43 de milioane de euro inaugurate în depozitul de la Joița.
- 75% dintre comenzi vor fi livrate în primele cinci zile după Black Friday, infrastructura logistică fiind pregătită să asigure livrarea completă a tuturor comenzilor până pe 25 noiembrie.
- Printre produsele speciale comandate s-au numărat 2.035 de nopți de cazare, 9 automobile, 35,2 de tone de carne de porc.
Top categorii de produse comandate
- Băuturi, băcănie și petshop: 380.366
- Jucării și articole pentru copii: 364.139
- Parfumuri, îngrijire personală și cosmetice: 276.772
- Mobilier și produse pentru casă: 204.135
- Electrocasnice mari și mici: 165.194
- Bricolaj, grădină și auto: 142.544
- Telefoane, tablete și gadgeturi: 138.813
- Laptopuri, IT, birotică și papetărie: 128.049
- Televizoare, audio- video, gaming, cărți: 119.159
- Fashion și sport: 102.801