Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

AESTATES, cheia pentru investiții pe Coasta de Azur

Roxana Dumitriu a reușit să dezvolte proiecte într-o nouă piață, iar acum după 12 ani de experiență a lansat împreună cu un partener francez, Alexis Priebe, propria agenție de consultanță și management – AESTATES, la Nisa. Despre vise, reinventare, provocări, evoluție, oportunități de investiții și atuuri ale zonei, în interviul de mai jos.

Personal, cum ați descoperit interesul pentru piața imobiliară, care au fost provocările la început, ce v-a atras în această industrie?

Am început să lucrez în domeniul imobiliar la Nisa în anul 2010. Inițial am avut în gestiune cinci proprietăți private pe care le închiriam către turiști britanici. În trei ani ideea de închirieri sezoniere a apartamentelor a luat amploare și am crescut la un portofoliu de 37 de apartamente. Treptat am început să ofer și alt tip de servicii proprietarilor care aflându-se la distanță și necunoscând limba franceză aveau mari dificultăți în a-și gestiona bunurile. Cum închirierea apartamentelor a început să se facă oarecum automat am reușit să mă concentrez pe procesele de administrație și gestiune non locativă. Cele mai multe provocări și care au rămas în continuare au fost legate de înțelegerea și navigarea sistemului birocratic francez. De ce au rămas în continuare? Deoarece legile și regulile se schimbă destul de des, câteodată intră în contradicție între nivel local, național și/sau specific fiecărei clădiri în parte. Fiecare clădire din Nisa are un set de reguli și regulamente specifice care trebuiesc respectate. Dar aceste provocări sunt în realitate ceea ce m-a atras cel mai mult în acest domeniu. Cu fiecare caz în parte descopeream tot mai multe despre istoria orașului, istoricul fiecărei clădiri în parte, cunoșteam oameni din toate păturile sociale și de origini variate. Nici o zi nu se asemăna cu cealaltă!

În sinteză care au fost momentele reper care au marcat evoluția dvs. și care abilitățile ori competențele pe care acum le puteți considera atuuri?

Nu pot spune că au existat momente specifice deoarece toate au avut o importanță majoră. Toate tranzițiile au fost făcute treptat. În foarte scurt timp de la începerea activității mi-am dat seama că majoritatea clienților căutau pe cineva care să le ofere servicii complete, să mai fie nevoiți să treacă prin mai multe persoane pentru a își pune ordine în afaceri. Așa ca am început să învăț ca să le pot oferi aceste servicii complete. Bineînțeles că nu puteam fizic să ofer toate serviciile așa ca am reușit să construiesc o rețea de colaboratori care mă ajute să ofer ceea: renovări, design de interior, medici sau avocați, mecanici, operatori de tururi turistice, organizare de nunți sau chefi privați etc. Competența de care sunt cea mai mândră este abilitatea de a lucra cu oamenii din orice parte a globului. Am reușit să învăț să îmi adaptez comportamentul, serviciile și asteptările în funcție de țară de origine a clientului, în funcție de tradițiile și modul de viață care îi caracterizează pe fiecare în parte. Iar cu multă răbdare îi adaptez și pe ei la stilul specific francez care este greu de digerat pentru majoritatea străinilor.

Cum a luat naștere A Estates Consulting & Management, care sunt serviciile cheie, ce diferențiază activitatea dvs, cum a fost anul 2022, care sunt obiectivele de business pentru 2023?

În panoplia de servicii care le ofer clienților îmi lipsea un domeniu foarte important și pentru care aveam o cerere enormă: tranzacțiile imobiliare. În toamna lui 2021 am colaborat pentru un client important cu Alexis Priebe, consilier imobiliar local. Timp de o saptamână am acompaniat clientul și în urma deselor discuții și a muncii practice am realizat că fiecare aveam ceea ce îi lipsea celuilalt pentru a atinge un nivel de performanță de 100%. Am început să planificăm AEstates și în vara lui 2022 am reușit să îi dăm forma și statutul legal necesar. Succesul a fost imediat și am reușit să semnăm primele 4 contracte în termen de o lună de la lansare. Ceea ce ne diferențiază de competiție este faptul că oferim clienților servicii complete de gestiune și nu refuzăm nici o propunere oricât ar parea ea de insignifiantă. Mulți proprietari se gîsesc în situații dificile deoarece majoritatea agențiilor locale accepta doar proiecte de anvergură. Avem de exemplu o clientă pentru care am oferit doar servicii de traducere la o sedință oficială a imobilului unde locuiește și un alt client căruia îi gestionăm proprietatea de 3 milioane de euro pe care o închiriem în regim sezonier cu 1.300 euro/noapte. Unul din principiile noastre: nici un job prea mic sau prea mare! Pentru 2023 dorim să consolidăm baza de clienți pentru a avea o creștere stabilă și de calitate.

Ce produse, proprietăți sau pachete investiționale ori servicii sunt disponibile pentru clienți din România, care sunt avantajele pentru a le accesa în piața în care activați?

Bineînțeles că toate produsele/serviciile noastre pot fi consultate in direct pe siteul nostru www.aestates.eu. În momentul actual avem la vânzare la 1.260.000 euro o vilă de 140 m2 cu 1.100 m2 de teren într-un cartier rezidențial din St Paul de Vence cu vedere la mare și la orașul medieval. St Paul de Vence est una dintre cele mai faimoase locații de pe Coasta de Azur, supranumit orașul artiștilor deoarece Matisse, Picasso și Chagall au locuit aici la un moment dat. Este în continuare ocupat de foarte multi artiști și vedete din Franța, foarte elitist și în același timp accesibil. O altă proprietate disponibilă pentru vânzare este un apartament la 225.000 euro în centrul orașului Nisa cu vedere degajată și cu un potențial de investiție enorm. Acestea sunt bineînțeles doar 2 exemple. Prin intermediul experienței și rețelei locale ale lui Alexis avem acces la toate bunurile de pe piața imobiliară din Sudul Franței. Așa că putem găsi orice pentru oricine atâta timp cât așteptările sunt realiste. Printre avantajele pe care le observ eu pentru clienții români ar fi faptul că au posibilitatea de a achiziționa bunuri nu foarte scumpe care le pot aduce un retur de investiție enorm. Accesând serviciile noastre vor avea în plus avantajul de a se face înțeleși 100% și vor fi acompaniați de cineva care le înțelege nevoile și așteptările dat fiind faptul că la baza avem același mediu de dezvoltare. Un alt avantaj ar fi faptul că printre contractorii care îi folosim avem de asemenea români și toate relațiile profesionale ar fi mult mai ușor de stabilit.

Cum caracterizați piața și evoluția zonei, respectiv factorii de atracție și randament pentru piața în care activați, care sunt principalele provocări pentru perioada care urmează?

Piata imobiliară din Franța este o piață în continuă creștere. Dat fiind faptul că economia franceză a rezistat cu stoicism marilor crize din ultimii doi ani si piata imobiliara a devenit si mai atractivă. În topul investitorilor în regiunea Alpes Maritimes se află companiile și persoanele fizice din Statele Unite. Având un indice ridicat al nivelului de trai, zona este din ce în ce mai căutată atât pentru a locui cât și pentru investiții. Economia locală este stabilă, iar proprietățile nu și-au pierdut niciodată din valoare, nici în urma marii crize financiare din 2008, nici în urma atentatelor de la Nisa din 2016 și nici în urma crizei Covid. Despre Nisa și Coasta de Azur se scriu articole de zeci de pagini zilnic. Așa că voi incerca să fac un scurt sumar. În 2022 acesta regiunea a avut 13 milioane de turiști. Rata de ocupare a tuturor hotelurilor și apartamentelor private a fost de 100%. Este o regiune unde sezonul turistic este de 9 luni/an. Avem un minim de 300 de zile însorite/an. Avem la Nisa al doilea aeroport ca mărime din Franța cu legături externe spre toate capitalele europene și marile capitale ale lumii. La Cannes avem al doilea aeroport de afaceri în Franța. La Antibes este cel mai mare port pentru ambarcațiuni private din Franța. Stațiunile de ski sunt la o oră distanță așa ca în Decembrie poți schia dimineata și după amiaza poti să bei un cocktail pe plajă sau, cei mai curajosi, chiar pot să facă o baie în Mediterană. Principala provocare pentru 2023 va fi să găsim bunuri imobiliare pentru clienții noștri tot mai numeroși și mai exigenți. Avem momentan un aflux de cumpărători cu bugete rezonabile și foarte puține bunuri pe care să le propunem.

A consemnat, Ionuț OPREA

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

În Sibiu, 530 de companii IT generează o cifră de afaceri de peste 160 milioane de euro

Articolul următor

Fondul Proprietatea și-a vândut toate acțiunile la OMV Petrom

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share