Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Parteneriat cu Ministerul Transporturilor pentru Centura Metropolitană Cluj

Pistol, Grindeanu și Boc, la semnarea parteneriatului pentru viitoarea centură TransRegio Feleac | Foto: CNAIR

Implementarea proiectului de ocolire a municipiului Cluj-Napoca (TransRegio 35 Feleac) a fost transferat, de la București, către autoritatea locală.

Edilul clujean Emil Boc a semnat documentul împreună cu Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în prezența ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. “Acum ne ocupăm de implementarea proiectului Centurii Metropolitane a Clujului (CMC). Am încredere în profesionalismul colegilor mei și în susținerea acestui proiect de către toate autoritățile publice implicate în derularea lui”, spune Boc.

 

Centura Metropolitană Cluj (TR 35)

  • lungime: 42 km
  • 32 drumuri de legătură
  • 26 km bretele și noduri
  • 35 km de piste de biciclete
  • investiție: 1,4 miliarde euro

Lucrarea urmează să se execute în două etape, a precizat Boc. Prima pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență (SRU) Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu Centura Vâlcele – Apahida. Valoarea lucrărilor este de 998 de milioane de euro. În etapa a doua se vor realiza lucrările din comuna Gilău până în comuna Florești și de la nodul cu Centura Vâlcele – Apahida până la nodul 20 Câmpenești. Valoarea lucrărilor pentru acest tronson se ridică la 410 milioane de euro.

Procedurile legale pentru implementarea proiectului (faza I )

  1. Sector CMC (km 14+747/ Nod 5 – km 38+418/ NOD 18): 23,67 km;
  2. Sectorizare drumuri de legătură pentru conectivitate:

– Sector prioritar: Drum de legătură B4 – acces la SRU, prin nodul rutier 7 (km 18+839) cu 3 secțiuni:

  • B4.1 modernizare DN1 (2,1 km)
  • B4.2 drum nou de acces la SRU (4,3 km)
  • B4.3 modernizare drum existent între DN1 și B4.2/SRU (0,3 km)
  • Drum de legătură B3 – TR 35 cu DN 1F în localitatea Baciu, prin nodul rutier nr. 5, km 14+847 (7,1 km)
  • Drum de legătură B5 – reconfigurare DN1 Calea Turzii, cu acces din nodul rutier 10 (1,5 km)
  • Drum de legătură B6 – TR 35 cu cartierul nou Sopor, cu acces din nodul rutier 14 (1,6 km)
  • Drum de legătură B8 – TR 35 cu artera principală de circulație aferentă a două cartiere, cu 160.000 locuitori, cu acces prin nodul rutier 9, și girația de pe str. Frunzișului (2 km)
  • Centru de întreținere și coordonare, km 24+500

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ryanair renunță la 15 de rute pe care le opera spre și dinspre mai multe aeroporturi regionale din țara noastră

Ryanair se retrage de pe trei aeroporturi din Transilvania și Banat

Articolul următor
Universitatea de Știinte Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) Cluj-Napoca a inaugurat, în premieră în România, o locație într-un shopping center, la Iulius Mall.

USAMV a inaugurat în Iulius Mall un stand cu produse din producția proprie

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share