Prețul de vânzare a companiei clujene de software este unul consistent, potrivit surselor din piața de tehnologie.
Părțile implicate în tranzacție nu au dezvăluit prețul la care GlobalLogic a convenit să cumpere Fortech. Totuși, potrivit unor surse din piață, citate de ZF, GlobalLogic a fost de acord să plătească până la 240 de milioane de euro. Din această sumă, 160 milioane sunt plătiți imediat, 80 de milioane fiind achitați de cumpărător dacă Fortech va atinge anumite obiective în următorii doi ani. Fortech a fost creată, în 2003, de Călin Văduva (foto), Ana și Dorel Banabic.
Înainte de tranzacție fondatorul principal și CEO-ul Fortech, Călin Văduva, deținea 46% din companie, printr-o altă firmă a sa, CMM Lead Investment, potrivit Ziar de Cluj. Astfel, lui Văduva i-ar reveni 110 milioane de euro din tranzacție. Dorel și Ana Silvia Banabic, cu câte 12% din Fortech, s-ar alege cu câte 28 de milioane de euro, dacă totul merge conform planului. Alți acționari ai Fortech erau Marius Vanca, cu 16%, Mihai Ștefan Calinici cu 8%, Daniel Olivian Tofan cu 4% și Alexandru Dan Petric cu 2%.
În noiembrie, grupul tech GlobalLogic, din Silicon Valley, California, membru al conglomeratului japonez Hitachi, a ajuns la un acord pentru a cumpăra integral firma clujeană, conform Startup Cafe. Fortech şi subsidiara sa Fortech Software Solutions, cu sediul central în Cluj-Napoca, reprezintă unul dintre cei mai mari furnizori de servicii IT din România și din regiune.
Asociații din firma românească au semnat acordul de vânzare a tuturor părților sociale deținute de aceștia în cadrul Fortech către compania americană GlobalLogic, membră a grupului Hitachi și lider în domeniul ingineriei digitale. Fortech este o companie de servicii software cu sediul central în Cluj-Napoca. Deține și hub-uri de inginerie în Oradea, Iași, Brașov și București.
GlobalLogic, companie membră a conglomeratului nipon Hitachi, este un lider în ingineria produselor digitale. Cu sediul central în Silicon Valley (SUA), GlobalLogic operează studiouri de proiectare și centre de inginerie în întreaga lume, extinzând expertiza sa către clienții din industria auto, comunicații, servicii financiare, sănătate și științe ale vieții, producție, media și divertisment, semiconductori și tehnologie.