Lucrările la podul din Cluj-Napoca s-au finalizat, iar circulația este deschisă pe noul pod.
Vechiul pod de pe str. Porțelanului este acum destinat pietonilor și bicicliștilor. Primarul Emil Boc, viceprimarul Dan Tarcea, reprezentanții constructorului și specialiștilor implicați în construirea noului Pod Porțelanului au fost prezenți la momentul deschiderii circulației auto.
Finalizarea lucrărilor a fost marcată printr-un moment ce a amintit de inaugurarea Podului de la Cernavodă. Reprezentanții proiectantului și constructorului au stat sub pod în timp ce primele mașini (camioane de mare tonaj) au traversat.
Acum se poate circula pe noul pod rutier, care are două benzi (câte una pe sens, 7 m lățime) de circulație auto, o pistă pentru biciclete – cu sensul de mers spre oraș – și o lungime a podului de 62 m.
Francezii lucrau în paralel la două poduri
În acelaşi timp, pe podul vechi vor circula doar pietonii şi bicicliștii, fiind marcată o pistă de biciclete (cu sensul spre Nădășel) și alocat culoar pietonal.
Durata de viață a podului este de 100 ani. Proiectul include sistem nou, eficient energetic, de iluminat public și arhitectural și reorganizarea circulației în zonele adiacente Podului Porțelanului.
Executantul lucrărilor la podul nou este asocierea Freyrom – Procons Group. Valoarea lucrărilor la noul pod se ridică la 13,6 milioane de lei, iar cea a lucrărilor la ambele poduri, de 17,9 milioane, cu taxa pe valoarea adăugată.
Compania franceză Freyrom execută și noul pod la conexiunea străzilor Oașului – Răsăritului, din apropierea Podului Porțelanului, termenul limită de terminare fiind iulie 2023, conform viceprimarului Tarcea.