DRDP Timișoara face o a treia bandă, pentru camioane, în vama Nădlac de pe autostrada A1

Consiliul tehnico-economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat proiectul tehnic pentru tratarea și eliminarea deșeurilor din solul contaminat cu hexaclorciclohexan (HCH) și mercur (Hg).

Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara realizează în această perioadă o serie de investiții în vama Nădlac, de pe autostrada A1, pentru a asigura un trafic rutier mai facil în zonă. Acolo au loc permanent blocaje din cauza numărului mare de vehicule care tranzitează și a timpului petrecut la controale.

Astfel, pentru fluidizarea traficului de marfă pe sensul de ieșire din țară, în PTF Nădlac II, pe autostrada A1, s-a amenajat deja un sistem de preselectare a traficului pe o a treia bandă de verificare a automarfarelor. În această perioadă, sistemul este în probe de funcționare. Valoarea acestei investiții este de aproape jumătate de milion de lei.

Banda suplimentară va fi dedicată camioanelor cu capacitate de peste 7,5 tone, are senzori de monitorizare a greutăţii vehiculelor, camere video de identificare pe baza numerelor de înmatriculare, echipamente IT de procesare a datelor obţinute de la senzori şi camere, semafoare şi panouri electronice cu mesaje variabile. Sistemul poate să identifice TIR-urile care au deja introduse în sistemul de date informaţii precum greutatea transportului, astfel că aceste vehicule nu vor mai trebui să aştepte pentru acces pe pistele cu instalaţii de cântărire.

De asemenea, în Punctul de Frontieră amintit este în derulare un proiect de extindere a zonelor cu copertine modulare.

Toate investițiile sunt realizate din fondurile DRDP Timișoara.

Exit mobile version